احتمال وقوع سیل در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از  وزارت نیرو، «رضا کیایی‌پور» افزود: باتوجه‌به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، از امروز (چهارشنبه، پنجم مرداد) تا روز جمعه (هفتم مردادماه) با فعالیت سامانه بارشی همرفتی به‌ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات استان تهران روبه‌رو هستیم که این امر احتمال بارش رگبار و باران‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب و رواناب در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.

وی ادامه‌داد: علاوه بر رگبارهای شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و تگرگ از دیگر مخاطرات جوی مورد انتظار این سامانه اعلام شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: به‌طورکلی ماهیت بارش‌های تابستانه در ایران رگباری است به‌طوری که گاهی ممکن است حجم زیادی از بارش در زمان بسیار کوتاهی ببارد و منجر به وقوع سیلاب‌های مقطعی و خطرناک شود.

کیایی پور اضافه‌کرد: در همین راستا، از طرق مختلف هشدارهایی به‌منظور آگاه‌سازی مردم از خطر وقوع سیلاب در روزهای پایانی هفته اطلاع‌‍رسانی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: از شهروندان گرامی درخواست داریم برای حفظ جان خود و عزیزان‌شان، هشدارها را جدی گرفته و از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کنند تا دیگر شاهد حوادث تلخی نباشیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 278175
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا