آغاز نصب کنتورهای هوشمند برق برای مشترکان پُرمصرف تهرانی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «کامبیز ناظریان» روز چهارشنبه اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند یکی از راهکارهای موثر در اصلاح رفتار مشترکان پُرمصرف و کنترل بار شبکه برق است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده، مقرر شد لوازم اندازه گیری مشترکان پُرمصرف شهر تهران با کنتور هوشمند، جایگزین شود که در همین زمینه و با هدف تعدیل بار شبکه برق کلان شهر تهران به ویژه در فصل گرم سال و هدایت رفتار مصرف انرژی همه مشترکان پُر مصرف، این گروه از مشترکان تهرانی در برنامه نصب کنتور هوشمند قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه الگوی تعیین شده مصرف برق در شهر تهران در ماه‌های گرم (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) ۳۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های غیرگرم، ۲۰۰ کیلووات ساعت است، استفاده از کنتورهای هوشمند برق، می‌تواند منجر به آگاهی دقیق مشترکان پُرمصرف از وضعیت مصرف انرژی توسط خودشان شود.

ناظریان خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه اشتراک‌های دیماندی شهر تهران اعم از مشترکان اداری، صنعتی، تجاری مجهز به کنتورهای هوشمند بوده و بالغ بر ۲ هزار مگاوات مصرف انرژی پایتخت توسط این کنتورها پایش و مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: نصب کنتور هوشمند از جمله اقدام‌های ارزنده‌ای است که منجر به اصلاح رفتار پُرمصرف‌ها و افزایش پایداری شبکه توزیع برق کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از اصلاح تعرفه پُرمصرف‌ها به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های موثر وزارت نیرو در توزیع عادلانه انرژی نام برد و گفت: رویه پیشین در محاسبه بهای انرژی با اهداف دولت در توزیع عادلانه انرژی سازگار نبود، به شکلی که پُرمصرف‌ها از یارانه انرژی بهره بیشتری می بردند، اما امروز شاهد هستیم که با عزم جدی وزارت نیرو، مقرر شده است که در جهت عدالت اجتماعی، سهم این دسته از مشترکان از یارانه کاهش پیدا کرده و پُرمصرف ها بهای برق منصفانه‌تری را پرداخت خواهند کرد.

ناظریان افزود: این اقدام در نهایت به نفع عموم هموطنان خواهد بود و ضمن توزیع عادلانه یارانه‌های دولتی، منجر به کاهش بار شبکه برق و پیشگیری هرچه بیشتر از وقایع و اتفاقات شبکه در فصول پربار خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 249079
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا