آسیب های اجتماعی در مسیر زنانه شدن

جهان صنعت نیوز:  سمیه قاسمی طوسی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین رویداد استارتاپ اجتماعی کشور در مازندران گفت: امروزه زنان به واسطه عدم آگاهی لازم و فعالیت اقتصادی موثر بیشترین ضربه را از جانب آسیب‌های اجتماعی خواهند خورد.

وی ادامه داد: براساس آمار و پژوهش‌هایی که مراکز دانشگاهیو همینطور دستگاه های اجرایی انجام داده و در حال انجام آن هستند، نتایج نشان میدهد آسیب‌ها به سمت زنانه شدن حرکت میکند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: مهم‌ترین و چالش بر انگیزترین آسیب اجتماعی که امروز بیش از هر چیزی حوزه زنان را تهدید می‌کند اعتیاد است که نباید آن را با اعتیاد سنتی اشتباه گرفته شود.

طوسی تاکید کرد: آگاهی و توانمندی اقتصادی نخستین اولویت برای نجات زنان از آسیب اعتیاد است که باید توسط تمامی نهادها از جمله نهاد خانواده و سمنها و تشکل‌های اجتماعی جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه فعالیت دستگاههای اجرایی و دولت از جنس سخت و خشک است ، افزود: نهادهای اجتماعی همچون تشکل های و سمن های مردم نهاد بیشترین انعطاف و تحرک و همچنین اثر گذاری را در این بخش خواهند داشت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: یکی از نیازهای اولویتدار جامعه به ویژه در حوزه زنان آموزش مهارتهای زندگی است و فقدان این مهارت دلیل ریشهای برای بسیاری از مشکلات در حوزه زنان و خانواده است.

وی به اثر گذاری عدم مهارت زندگی بر حوزه آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد:  به دلیل  تغییر سطح و مدل زندگی و همینطور مشکلات اقتصادی که این روزها خانواده‌ها با آن دست و پنجه نرم میکنند و همین طور رواج باورهای فرهنگی غلط در جامعه باعث این شده که یک سری از آسیب‌ها به سمت زنانه شدن در حال پیشروی است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بار دیگر عمده ترین مسائل و مشکلات زنان را فقدان آگاهی دانست و افزود: اینکه نمی‌دانند از کجا باید مورد حمایت قرار بگیرند خود یکی از چالش ها برای تلاش در زمینه آگاهی بخشی است.

طوسی نهاد آموزش و پرورش را مهمترین دستگاه برای تعمیق آگاهی مهارتهای زندگی به دختران که زنان آینده هستند دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش نقش حساسی دارد که باید آن را به خوبی ایفا کند.

اخبار برگزیده
شناسه : 61846
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا