آزمون وکالت از امسال ۲‌مرحله‌ای است

جهان صنعت نیوز: علی بهادری جهرمی روز یکشنبه در حاشیه همایش نقش وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در دادرسی عادلانه، در جمع خبرنگاران افزود: مرحله دوم آزمون وکالت به شکل شفاهی و مفصل در حوزه های مختلف تخصصی و همچنین شخصیتی خواهد بود.

وی ادامه داد: نتیجه نهایی آزمون، برآیند هر ۲ آزمون کتبی و شفاهی است.

بهادری جهرمی گفت: آزمون امسال به صورت ملی برگزار می شود و ظرفیت های پذیرش به صورت استانی و شهرستانی نیست و میزان ظرفیت ها متعاقبا اعلام می شود. 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: امسال ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون وکالت شرکت کردند که این رقم یک رکورد در میزان ثبت نام محسوب می شود. 

وی اظهار داشت: با توجه با شمار قابل توجه شرکت کنندگان، افرادی که درآزمون موفق شوند، قطع یقین از سطح علمی بالایی برخوردار هستند. 

 آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ۲۹ آذر امسال برگزار می شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های انجام شده، میانگین وکلا در دنیا ۲۴۰ وکیل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است، گفت: در ایران این نسبت، ۷۶ وکیل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: در میانگین جهانی به ازای هر ۱۰ هزار پرونده، ۱۹۵ وکیل وجود دارد و لی این نسبت در کشور ما ۴۱ به ازای هر ۱۰ هزار پرونده است. 

وی خاطر نشان مرد: البته این ارزیابی های تطبیقی را باید با نگاه به مولفه هایی همچون وجود وکالت اجباری و فرهنگ استفاده از وکیل مورد توجه قرار داد.

بهادری جهرمی گفت: ذر زمان حاضر در کشور ما برای حدود ۱۰ درصد پرونده های قضایی از وکیل استفاده می شود. 

اخبار برگزیده
شناسه : 60045
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا