آماده‌ام برای منافع ملی قربانی شوم

جهان صنعت نیوز: حسن روحانی در این باره گفت: در حال حاضر درجه غنی سازی ایران در حدود ۴ درصد است و مراحل بعدی را به فراخور عملکرد کشورهای اروپایی شروع خواهیم کرد.


وی در پاسخ به خبرنگاری دیگر گفت: یکی از اهداف سفر عمران خان این بود که در باره مسائل منطقه گفت وگو کنیم. او سه شنبه عازم عربستان است و می خواست نکات مورد نظر ما را بشنود.

وی اضافه کرد: نکات کلی نظام به اطلاع عمران خان رسیده است و خود وی هم دنبال این بود که برای حل مسائل منطقه‌ای از جمله بین ایران وعربستان موضوع یمن بااهمیت است و اگر به یک آتش بس برسیم یکی از گره های منطقه از جمله در روابط ایران وعربستان باز خواهد شد 

وی با اشاره به اینکه ما دنبال روابط خوب با همسایگان هستیم گفت: طرح صلح منطقه برای هشت کشور منطقه ارسال شده است و امیدواریم بتواند برخی از مشکلات و مسائل منطقه در چارچوبی که ایران تعیین می کند، حل شود. 

وی افزود: عراق هم در این زمینه تلاش هایی می کند و ما می خواهیم مسائل خودمان را با کشورهای منطقه از جمله عربستان حل کنیم.

وی بااشاره به هدف گرفتن کشتی ایرانی گفت: مشکلاتی در این باره برای ما ایجاد شده است و مسلم است دولتی این کار را انجام داده و در این باره در حال بررسی هستیم.

وی تایید کرد: ارتباطاتی در ماه های اخیر بین ایران و امارات وجود داشته است و این روابط در ماه های اخیر بهتر شده است 

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در باره این که آیا شما به رای ملت پشت پا زده اید و تغییری کرده اید؟ گفت: ما وعده‌هایی به مردم دادیم و مردم هم خواسته هایی داشتند که مطرح کردند. آن زمان در منطقه آرامشی نسبی بود برجام شرایط اقتصادی خوبی را برای ایران ایجاد کرده بود. در آن سال بالاترین رشد اقتصادی را در دنیا داشتیم. من وعده دادم که کوشش کنم از طرف ایران برجام صدمه نبیند و این کار را کردم.

وی اضافه کرد: ما وعده دادیم که شرایط اقتصادی را بهتر کنیم اما بعدها با شرایط اقتصادی جدیدی مواجه شدیم و شدیدترین تحریم های در سال ۹۷ و ۹۸ به ایران تحمیل شده و به نظر من باید تلاش دولت را با شرایط موجود منطبق کنیم.

رییس جمهوری زلزله کرمانشاه و سیل فرودین ۹۸ را به عنوان بخش دیگری از مشکلات دولت قلمداد کرد و شرارت های منطقه ای و امثال آن را به عنوان مشکلات دولت برای عدم انجام وعده های انتخاباتی خود به شمار آورد.

وی با اشاره به این که دولت خسته نشده است گفت: ما از شبه بحران خارج شده ایم هرچند که مردم هنوز مشکلات دارند. 

وی گفت: ما حاضر بودیم که جلسه ۵+۱ را در سطح سران تشکیل دهیم اما این جلسه ممکن بود که جلسه ای برای تبلیغات انتخاباتی ترامپ باشد حالا هم هر وقت احساس کنم ملاقاتی منافع ملت را تامین می کند حاضرم برای منافع ملی من قربانی شوم. 

درباره اظهارات روحانی بیشتر بخوانید

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 54809
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا