آلودگی هوا بیماری آنفولانزا را تشدید می کند

جهان صنعت نیوز: رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص ارتباط افزایش آلاینده‌های هوا با تشدید بیماری آنفلوانزا توضیح داد.


حسین عرفانی رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تأثیر افزایش آلاینده‌های هوا بر روی تشدید بیماری آنفلوانزا اظهار کرد: آلودگی هوا بر روی بیماری آنفلوانزا به طور مستقیم هیچ تأثیری ندارد. اما به هنگام تشدید آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق همه کارشناسان و صاحب نظران به مردم و به خصوص ورزشکاران توصیه می‌کنند که از رفت و آمدهای غیر ضروری در هوای باز بپرهیزند.

او ادامه داد: با تجمع افراد در محیط بسته احتمال انتقال بیماری آنفلوانزا زمانی که یک فرد در جمع به این عارضه مبتلا شده باشد بسیار افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل آلودگی هوا به طور غیر مستقیم می‌تواند بر افزایش بیماری آنفلوانزا اثرگذار باشد.

عرفانی تأکید کرد: اگر فردی مبتلا به بیماری زمینه‌ای مخصوصا عارضه مزمن ریوی یا قلبی و عروقی باشد آلودگی هوا علائم بیماری‌ را تشدید می‌کند و باعث بدتر شدن حال بیمار می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا باید بهداشت فردی و اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند و حفظ فاصله با دیگران به خصوص در فضای بسته برای پیشگیری از انتقال این عارضه به دیگران رعایت شود.

عرفانی یادآوری کرد: بر اساس اطلاعات نوشته شده در کتاب‌های علمی موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزا زیاد است. اما با اقداماتی که در این زمینه انجام گرفته موارد ابتلا به این بیماری کم‌تر است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 66519
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا