آغاز ترخیص خودروهای دپو شده در گمرگ

جهان صنعت نیوز:  سرانجام مجوز ترخیص خودروهای دپو شده صادر شد و ترخیص ۱۰۴۸ خودروی پروانه شده مانده در گمرک در دستور کار قرار گرفت. 

با دستور وزیر صنعت، معادن و تجارت برای ترخیص خودروهای دارای پروانه دپو شده در گمرک، معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که صاحبان این کالاها می‌تواند امروز برای تحویل خودروهای خود اقدام کنند.

این خودروها همان‌هایی هستند که نتوانستند در مدت تعیین‌شده، مجوز ترخیص خودروهایشان را دریافت کنند.

با رایزنی چندماهه گمرک سرانجام وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت خود را برای ترخیص این خودروها اعلام کرد.

خودروهای دپوشده حدود ۱۳هزار دستگاه بودند که از نزدیک به دو سال پیش به دلایل متفاوت اجازه ترخیص نیافتند.

چندی پیش گمرک اعلام کرده بود که تمام مشکلات مربوط به ترخیص این خودروها که دارای پروانه الکترونیکی است برطرف شده، اما ترخیص آنها مشروط به اجازه دولت است.

در این مدت بحث‌های زیادی درباره ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک مطرح شد، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که فعلا زمان ترخیص خودروهای باقی مانده را تمدید نمی‌کند.

خودروهای دپو شده حدود ۱۳ هزار دستگاه بودند که از حدود دو سال پیش به دلایل متفاوت از جمله تغییر در شرایط ارزی یا ثبت سفارش‌های غیرقانونی در گمرک، مناطق و بنادر، دپو و اجازه ترخیص پیدا نکرده بودند.

در مورد دلایل عدم ‌خروج خودروهای باقی مانده در گمرک پیش از این رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرده بود برخی از خودروهای دپو شده دارای ظرفیت موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی بودند و برخی دیگر ضوابط فنی را پاس نکردند و استاندارد آنها تایید نشد.

روز گذشته این طرح در کارگروه هماهنگی تجاری بانک مرکزی مطرح شد و با اخذ تایید از این کارگروه ترخیص خودروهای باقی مانده که پروانه الکترونیک دریافت کرده‌اند از امروز (۱۳ آبان) آغاز خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 57883
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا