آخرین‌اخبار از مست‌عشق و شهاب‌حسینی

جهان صنعت نیوز: درخبرها آمده بود که با قطعی شدن ساخت فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و انتخاب شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی این پروژه قطعی شده است.

اما حالا خبر می رسد که با مخالفت دوتن از مراجع تقلید با ساخت این سریال پیشرفت این پروژه سینمایی با چالش رو به رو شده است.

ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی دو تن از مراجع تقلید قم با صدور فتوایی ساخت سریال «شمس تبریزی» را از نظر «شرعی» جایز ندانسته و خواستار توقف ساخت آن شده‌اند.

مکارم شیرازی فتوایی در پاسخ به نامه درخواست گروهی از طلاب صادر کرده که حاکی از مخالفت وی با این سریال است.

این طلاب از مکارم شیرازی خواسته‌اند تا «جهت توقف هرچه سریع‌تر این مسئله‌ خطرناک» اقدام کند.

این مرجع تقلید هم درپاسخ به این درخواست نوشته که «با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد» چرا که به نظر این مرجع تقلید «ترویج صوفیه جایز نیست و حرام است»

شهریور ماه امسال بود که دبیر همایش بین المللی شمس و مولانا خبر از تفاهم نامه ای داده بود که براساس آن ساخت سریال شمس تبریزی با همکاری احتمالی صدا و سیما را قطعی می کرد.

فیلم «مست عشق» برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی را روایت می‌کند و فیلمنامه این فیلم را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی که تولید مشترکی میان ایران و ترکیه است، قرار بود به زودی آغاز شود.

قرار بود علاوه بر شهاب حسینی به عنوان نخستین بازیگر ایرانی فیلم در نقش شمس تبریزی سایر بازیگران و عوامل فیلم نیز ترکیبی از سینماگران سرشناس ترکیه‌ای و ایرانی باشند که هنوز اسامی آن ها اعلام نشده بود.

قرار بود که تمامی صحنه‌های این فیلم در ترکیه فیلمبرداری ‌شود و شهر قونیه در زمانه حیات مولانا برای ساخت این اثر بازسازی شود.

تهیه کنندگی این فیلم را مهران برومند بر عهده دارد و دو سرمایه گذار ایرانی و ترکیه ای هزینه های این فیلم سینمایی را بر عهده گرفته اند.

علاوه بر این مجوز های لازم برای تولید این اثر از کشور ترکیه گرفته شده و دست اندرکاران این فیلم به دنبال نهایی کردن مجوز های این اثر سینمایی در ایران بودند.

مطالب مرتبط:

 

اجتماعی و فرهنگیپیشنهاد ویژه
شناسه : 50643
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا