آتش سوزی آمازون و نتایج بی ربط گوگل

جهان صنعت نیوز:  در میان خبرهای این یکی دو هفته اخیر، آتش سوزی جنگل های آمازون یکی از پرتوجه ترین اخبار روز دنیا بود.

این جنگل ها که به «ریه تنفسی زمین» شهرت دارند در راس توجه افکار عمومی دنیا قرار دارند و حساسیت های زیادی نسبت به آن وجود دارد.

این حساسیت ها به قدری بود که در حاشیه نشست گروه ۷ در فرانسه تعدادی زیادی از اهالی اروپا با تجمع در حاشیه این نشست نسبت به بی تفاوتی به آتش سوزی در این جنگل ها اعتراض کردند.

سیاست های همراه با تساهل و تسامح رییس جمهور برزیل که روند تخریب و نابودی این جنگل ها را تسریع بخشیده است، از دیگر موارد قابل ذکر در این باره است.

با همه این حساسیت ها اگر در موتور جست و جو گر گوگل عبارت Amazon fire  به معنای «آتش سوزی آمازون» را جستجو کنید، چیز دندان گیری به دست نخواهید آورد.

در واقع بیشترین نتایج به دست آمده از این جست وجو تبلیغات، تصاویر و اطلاعاتی از یک نوع تبلت است که به همین اسم شناخته می شود.

البته در میان نتایج به دست آمده عکس ها و تصاویری از آتش سوزی در جنگل های آمازون هم نمایش داده خواهد شد، اما این تصاویر در اولویت معرفی گوگل نیست و به میزان اهمیتی که این موضوع دارد، به این مساله توجه نمی شود.

این مساله باعث شده است که کاربران این غول اینترنتی که نخستین موتور جست وجوی دنیاست نسبت به این  عملکرد گوگل اعتراض کنند.

گفته شده است ابعاد این آتش سوزی به قدری زیاد است که وسعت آن با چند کشور اروپایی برابری می کند. با این حال برزیل از پذیرش ۲۰ میلیون دلار کمک سایر کشورها برای مهار این آتش سوزی خودداری کرده است.

آتش سوزی آمازون و نتایج بی ربط گوگل
آتش سوزی آمازون و نتایج بی ربط گوگل

مطالب مرتبط: 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 44323
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا