واکنش معاون وزیر ورزش به دعوای ورزشکاران

جهان صنعت نیوز| نشست تخصصی ورزش با رویکرد حکمرانی و سیاست گذاری عصر امروز یک شنبه با حضور محمدرضا داورزنی معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، لیلا صوفی زاده نایب رئیس فوتبال بانوان، محسن مهرعلی زاده رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، ژاله فرامرزیان معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جمعی از صاحب نظران و کارشناسان جامعه ورزش در تالار همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.


محمد رضا داورزنی در این نشست تخصصی در خصوص برخی انتقادهای ایراد شده از سوی ورزشکاران مدال‌آور المپیک نسبت به جوایز تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا و انتشار آن در فضای مجازی اظهار کرد: ورزشکاران سرمایه‌های ملی ما هستند و هر رشته‌ای بنا به رویدادی که دارد نسبت به سایر رشته‌ها جایگاهی خاصی دارد که ما بر اساس آئین نامه و مقررات پاداش مدال‌آوران که د ر وزارت ورزش و جوانان ترسیم شده است به ورزشکاران هر سال بر اساس افتخارآفرینی آنها در رویدادهای آسیا جهانی و المپیک و جام ملت‌ها پاداشی پیش بینی می‌کنیم.

وی گفت: هر سال وزارت ورزش و جوانان مبالغ زیادی را برای پاداش مدال‌آوران در نظر می‌گیرد که این پاداش بنا به رشته‌های مختلف شرایط خاص خود را دارد البته در خصوص فوتبال باید بگویم مبالغی که فدراسیون فوتبال برای صعود تیم ملی در جام ملت‌ها در هر مرحله در نظر گرفته بود این جوایز قرار بود توسط فدراسیون فوتبال از سوی فدراسیون بین المللی یعنی فیفا و کنفدارسیون فوتبال آسیا دریافت شود. این که ما بخواهیم خود را با رشته‌های دیگر مقایسه کنیم قیاس درستی نیست هر رشته جایگاهی در کشور دارد و بر اساس آن پاداش دریافت می‌کند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی اظهار کرد: من اعتقاد دارم چنین بحث‌های نباید در فضای مجازی و رسانه‌ها کشیده شود این در شأن ورزشکار و رسانه نیست. رسانه‌ها اجازه دهند چنین بحث‌های در جایگاه خود یعنی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بررسی و پیگیری شود. این گونه تخریب‌ها به نفع جامعه ور زش و ورزشکاران نیست ما باید سعی کنیم وضعیت را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا چنین موضوعاتی در فضای رسانه‌ای منتشر نشود.

وی اضافه کرد: مردم وقتی در جریان چنین مباحثی قرار می‌گیرند چهره‌ای دیگر از ورزشکاران برای خود ترسیم می‌کنند. من قبول دارم که ورزشکاران توقف دارند که جایگاه آنها دیده شود اما باید بگویم جایگاه رشته‌ها با هم متفاوت دارد و اجازه دهند این بحث‌ها در جای دیگری بررسی شود نه در رسانه‌ها و فضای مجازی.

داورزنی همچنین در خصوص پیشنهادی که پژوهش‌های مجلس در زمینه حذف ۱۰ هزار هئیت های استانی برای کاهش بودجه سال ۹۸ ارائه داده است گفت: ساختار فدراسیون‌ها یک ساختار غیر دولتی است و بر اساس مجامع سعی می‌کند بالاترین تصمیم گیری‌های خود را در مجمع مطرح و اتخاذ کنند.

فدراسیون‌ها یک مقدار از بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند و قسمتی توسط اسپانسر و غیره تأمین می‌شود. در حال حاضر ۱۴۰۰ هئیت در مراکز استانی وجود دارد که به شکل هئیت اداره می‌شوند در حقیقت ردیف بودجه‌ای از دولت ندارند که دولت بخواهد چنین پیشنهادی برای هئیت‌های استانی ارائه دهد. دولت باید نقش نظارتی و حمایتی داشته باشد. بنابراین هئیتهایورزشی حقوق بگیر دولت نیستند که بار مالی برا ی دولت داشته باشند.

داورزنی ادامه داد: ما باید از هئیت‌های ورزشی حمایت کنیم و بر عملکرد آنها نظارت داشته باشیم تا در چارچوب سیاست کشور بتواند کار خود را پیش ببرند. هئیت‌های ورزشی ردیف بودجه مشخصی ندارند و هیچ بار مالی به دولت وارد نمی‌کنند.

وی در پایان درباره برگزاری دومین نشست تخصصی ورزش با رویکرد حکمرانی و سیاستگذاری اظهار کرد: برگزاری چنین کنفرانس اقدام ارزشمندی در بخش ورزش به ویژه در زمینه ورزش قهرمانی توسعه زیرساخت‌ها و غیره است. فدراسیون‌ها در حال حاضر یک ساختار دولتی است و نقش حاکمیتی را ایجاد می‌کند برگزاری چنین نشست‌های سبب می‌شود تا ما بتوانیم مشکلاتی که فرا روی ورزش قهرمانی است ویژه در توسعه زیرساخت‌ها توسعه امکانات و نظارت بر عملکرد فدراسیون‌ها مرتفع کنیم و پاسخگوی فدارسیون‌ها باشیم.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 10929
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا