تهدید پرواز برفراز خلیج فارس

جهان صنعت نیوز|  با توجه به موقعیت کانونی فرودگاه دوبی در پروازهای بین المللی، هواپیماهای بسیاری از این منظقه عبور می کنند. پیش از این نیز در سال ۶۷ یک هواپیمای مسافربری ایرانی از سوی نیروهای آمریکایی سرنگون شد و همه ۲۹۰ سرنشین آن کشته شدند. آمریکا گفت که این هواپیما را با یک هواپیمای نظامی اشتباه گرفته بود.


مهرداد فرشیدی، کارشناس حمل و نقل و گردشگری در گفت و گو با جهان صنعت نیوز در اینباره اظهار کرد: تا زمانی که پروازهای خطوط هوایی امارات، قطر، دوبی و دیگر کشورهای همسایه بر فراز خلیج فارس برقرار بوده و خطوط هوایی نیز سفرهای خود را  به مقصد ایران ادامه می دهند حنای آمریکا رنگی ندارد.

او تاکید کرد: کریدور هواپیمای مسافرتی با هواپیمای نظامی تفاوت دارد و بنابراین آمریکا نمی تواند این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرد. به نظر می رسد هدف مقامات نظامی آمریکایی از اظهارنظرهای اینچنینی تنها ایجاد رعب و وحشت است.

فرصتی برای رشد ایرلاین های ایرانی

این کارشناس حمل و نقل در رابطه با امکان حذف پروازهای خارجی به مقصد ایران و یا بر فراز خلیج فارس بیان کرد: پرواز خطوط هوایی خارجی به مقصد کشورمان برقرار بوده و چنین تهدیداتی تاثیر گذار نخواهد بود.

او با تاکید بر اینکه این هشدارها می تواند فرصتی برای رشد ایرلاین های ایرانی باشد اظهار کرد: اگر ایرلاین های ایرانی فرصت کنونی را دریابند می توانند پروازهای خود را به مقصد دیگر کشورها توسعه دهند. ممکن است پروازهای ایرلاین های خارجی به ایران کاهش یابد اما بسیاری از مسافرانی که اکنون به ایران سفر می کنند ایرانیان مهاجر هستند و سفر آنها به زادگاهشان هرگز قطع نخواهد شد.

تبدیل تهدید به فرصت

فرشیدی تاکید کرد: خطوط هوایی ایرانی می توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند و از تهدیدهای اداره هوانوردی آمریکا و بازی های روانی مقامات آمریکایی به نفع خود استفاده کنند. بنابراین اگر در آینده سفر ایرلاین های خارجی به ایران کاهش یابند می توانیم ایرلاین های ایرانی را جایگزین کنیم.

امنیت، مهم ترین دغدغه مسافران

او در رابطه با کاهش سفر گردشگران ورودی به دلیل تهدیدات آمریکا بیان کرد: به طور کلی اصلی ترین مساله در انتخاب مقصد سفر، امنیت آن منطقه است. بنابراین زمانی که یک منطقه مورد تهدید واقع می شود کمتر مسافری آن منطقه را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کند. امنیت به ویژه برای گردشگران اروپایی و آمریکایی بسیار مهم است.

فرشیدی افزود: از مانی که چالش های ایران با آمریکا و دولت ترامپ آغاز شده و ترامپ شروع به تهدید ایران کرد؛ شاهد کاهش سفر گردشگران خارجی به کشورمان بودیم. از این پس نیز به طور حتم توریست های خارجی کمتری ایران را به عنوان مقصد سفر بر می گزینند.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 19776
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا