• ۱۴:۰۱ | چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
شناسه مطلب: 17189

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری تاکید کرد:

ایران آماده میزبانی از گردشگران کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان



مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری از انجام هماهنگی لازم برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی کشور در ماه مبارک رمضان ویژه کشورهای مسلمان خبر داد.

جهان صنعت نیوز| مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری از انجام هماهنگی لازم برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی کشور در ماه مبارک رمضان ویژه کشورهای مسلمان خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمد ابراهیم لاریجانی گفت: وجود زیرساخت‌های مناسب برای اقامت طولانی مدت به ویژه اقامت ده روز و بیشتر در ایران بخصوص در شهرهای زیارتی و برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و اجرای آداب و رسوم خاص این ماه در هر منطقه به ویژه ارائه خدمات گردشگری حلال در کشور، فرصتی مناسب برای جذب گردشگران مسلمان کشورهای همسایه بویژه عراق، آذربایجان، افغانستان، عمان و سایر کشورها به ایران به شمار می‌رود.

لاریجانی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی فرصت پیش رو از طریق دفاتر ایرانی مستقر در سایر کشورها افزود: ضرورری است تا وزارت امور‌خارجه، سفارتخانه‌ها و نمایندگی کنسولگری‌های ایران درسایر کشورها، رایزن‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما، دفاتر خدمات مسافرتی و دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در کشورهای اسلامی، نسبت به تشویق اتباع این کشورها برای سفر به ایران در ایام ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

او فرهنگ و مراسم مذهبی رمضان به شیوه سنتی در هر منطقه از کشور، غذا و هنرهای ایرانی اسلامی موجود را از جمله جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود در این زمینه دانست و  کرد: این مهم از سال‌های پیش در کشور سابقه داشته و در حال حاضر نیز اتباع کشورهایی مثل عراق به دلیل شرایط آب و هوایی کشور خودشان اقامتگاه‌هایی را بخصوص در استان‌های خوش آب و هوای ایران  براییک ماه اجاره و ماه مبارک رمضان را در ایران سپری می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات مناسب و به موقع ضروری است تا هتل‌ها نسبت به پذیرایی در وعده سحر و افطار اقدام و آژانس ها نیز پکیج تورهای ده روز و یا بیشتر اقدام کنند؛ همچنین راهنمایان محلی با پیش‌بینی گشت‌هایی در محدوده حد ترخص، میهمانان روزه دار را با فرهنگ و آداب سنتی رمضان در ایران آشنا کنند و آنها را در طرح‌ها و جشنواره‌های افطار تا سحر شرکت دهند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری با تاکبد بر اینکه این موضوع باید به عنوان یک فرصت و الگوی مناسب در طرح گردشگری رمضان مورد استفاده قرار بگیرد اظهار کرد: رایزن‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات، دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران، آژانس‌های گردشگری و همه فعالان در این زمینه باید برای معرفی ظرفیت‌ها و آداب ایران اسلامی در ماه رمضان، همکاری وهماهنگی‌های مناسب را داشته باشند و با اطلاع‌رسانی به موقع و شایسته از آمادگی کشور برای پذیرایی از زائران و روزه‌داران سایر کشورها در راستای همدلی بیشتر، ترویج معنویت و توسعه گردشگری استفاده کنند.

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفده =