مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری:

ایران، شریک مطالعاتی آذربایجان در پروژه “بازاریابی مقصد” شد

جهان صنعت نیوز| مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری از انتخاب ایران به عنوان شریک مطالعاتی پروژه «بازاریابی مقصد» کشور آذربایجان در کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی تجاری سازمان همکاری اسلامی(COMCEC-OIC) خبر داد.


به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی گفت: با حمایت کومسک در سال ۲۰۱۸، ایران در پروژه گردشگری کشور آذربایجان تحت عنوان «چارچوب مفهومی مدیریت مقصد» مشترک میان کشورهای آذربایجان، ایران و کامرون معرفی شد.

او اظهار کرد: با توجه به پذیرفته شدن پروژه گردشگری ایران در کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC-OIC) در سال ۲۰۱۸ با مشارکت کشورهای ایران، ترکیه و آذربایجان، در اقدامی متقابل کشور آذربایجان نیز جمهوری اسلامی ایران و کامرون را به عنوان شریک مطالعاتی در پروژه گردشگری خود معرفی کرده است.

لاریجانی بیان کرد: در چارچوب مفهومی پیشنهادی،یک مقصد به عنوان یک سیستم مولد بازارمحور با حضور گردشگران فعال می شود اما بصورت مشترک توسط گردشگران همگام با تامین کنندگان خدمات تولید می‌شوند و در راستای کل سیستم گردشگری مقصد در کنار مبداء، جابجایی، فضای مجازی و شناختی قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در چارچوب جدید مدیریت مقصد، مقصد تنها یک محدوده زمینی در یک ساختار طبقاتی نیست و از چندین لایه تشکیل شده که به آن منطقه تجاری راهبردی گفته می‌شود.

او گفت: مجری پروژه برای اجرایی کردن آن در سال ۲۰۱۹، همراه با تیم متخصصان و پژوهشگران کشور آذربایجان در نیمه اول خرداد سالجاری به ایران سفر و نشست هم‌اندیشی با صاحبنظران و متخصصان گردشگری کشورمان برای تکمیل پرسشنامه تحقیقاتی را برگزار خواهد کرد.

کومسک بازوی اقتصادی تجاری سازمان همکاری های اسلامیOIC و چرخه مدیریت پروژه (PCM)یکی از مکانیزم‌های استراتژی کمیته دائمی کومسک است که با هدف ارائه کمکهای بلاعوض به پروژه‌های ظرفیت‌سازی و همکاریهای فنی از سپتامبر ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده است.

با پیگیری‌های دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سال جاری و گذشته میلادی دو طرح از ایران توسط فعالان بخش خصوصی کشورمان ارائه و در این نهاد بین‌المللی پذیرفته شد و در حال حاضر در مرحله تبادل اطلاعات و انعقاد قراردادهای بین المللی برای اجرای آن قرار دارد.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 17033
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا