چین پایین ترین رشد اقتصادی ۲۸ سال گذشته را تجربه کرد

جهان صنعت نیوز| اداره ملی آمار چین روز دوشنبه رشد اقتصادی این کشور را در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶٫۶ درصد اعلام کرد و افزود: پکن تلاش خواهد کرد از کاهش بیشتر این رشد در سال ۲۰۱۹ میلادی با حمایت های بیشتر مالی و پولی جلوگیری کند.

تعرفه های آمریکا بر اساس اعلام این اداره باعث شده است تا مصرف در چین بشدت کاهش پیدا کند و به دلیل پایین آمدن تقاضا، رشد اقتصادی نیز پایین آمده است.

چین که در یک دهه گذشته یک سوم از رشد اقتصادی دنیا را به خود اختصاص داده نگران تضعیف این فرایند است و پیش بینی می شود رشد سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۶ تا ۶٫۲ درصد باشد.
دولت چین همچنین نگرانی های زیادی دارد که مبادا بسته شدن کارخانه ها و پایین آمدن تقاضا موجب از دست رفتن شغل های بسیاری شود در همین راستا بعید نیست بسته های محرک اقتصادی در سال جاری میلادی در نظر گرفته شود.

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۶٫۸ درصد رسید این رقم در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی هم ۶٫۴ درصد هم کاهش یافت که پایین ترین رقم از سال ۱۹۹۰ میلادی است.
‘چن شینگ دونگ’ اقتصاددان شرکت ‘بی ان پی’ چین می گوید وضعیت می تواند نگرانی های زیادی برای سرمایه گذاران ایجاد کند و آنها نیز نمی توانند انتظارهای زیادی داشته باشند.

وی در ادامه  افزود سال ۲۰۱۹ میلادی برای چین سال دشواری خواهد بود این کشور باید همزمان تورم، رکود و بورس را کنترل کرده و با موج منفی تعرفه های آمریکا مقابله کند و اجازه سقوط اقتصادی ندهد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 10029
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا