مجلس توپ افزایش وام مسکن را به زمین دولت انداخت

جهان صنعت نیوز| سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: در حال حاضر تناسبی میان نرخ مسکن و قیمت ها در بازار وجود ندارد، از اینرو باید تدبیری در این حوزه اندیشیده شود.


نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در راستای ایجاد تناسب میان تسهیلات مسکن و همچنین تورم موجود در جامعه اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد، افزود: یکی از راهکارهای بهبود وضعیت بازار مسکن افزایش سقف وام در این حوزه بوده که لازمه تحقق این مهم نیز رشد سرمایه این بانک است.

موسوی بیوکی با بیان اینکه بانک مسکن نسبت به افزایش سقف وام در حوزه خانه دار شدن مردم علاقه مند بوده اما محدودیت منابع اجازه این کار را نمی دهد، تصریح کرد: در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس، کمیسیون عمران با افزایش سرمایه بانک مسکن در راستای این مهم موافقت کرد اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق به آن رای مثبت داده نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه بانک مسکن از محل نقد شدن تسهیلات قبلی مدنظر بوده است، گفت: مصوبه کمیسیون عمران سرمایه بانک مسکن را به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش می داد که متاسفانه این مهم در تصویب نهایی محقق نشد.

نایب رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه با توجه به عدم افزایش سرمایه بانک مسکن رشد تسهیلات در این حوزه در سال ۹۸ رخ نخواهد داد، افزود: با این وجود دولت باید راهکاری برای کارایی بیشتر تسهیلات مسکن ارایه کند.

پیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 12454
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا