پایداری تجارت ایران و عراق با سرمایه‌گذاری مشترک امکان‌پذیر است

جهان صنعت نیوز| یحیی آل اسحاق امروز در نشست اتاق مشترک ایران و عراق که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: یکی از چالش‌های مهم در حوزه تجارت ایران با عراق مساله ضمانت و ریسک‌پذیری صادرکنندگان است که امیدواریم این موضوع در حوزه تجارات سامان یابد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق افزود: در صورت فراهم شدن مقدمات امیدواریم  سقف همکاری‌ تجاری دو کشور تا به وعده ۲۰ میلیارد دلاری برسد.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم تجارت دو کشور ایران و عراق را صادرات ایران به عراق تشکیل می‌دهد، گفت: برای پایداری این همکاری عراقی‌ها خواستارند تا این تجارت یک‌طرفه نباشد و حتی خواستارند تا با توجه به برخی از تولیداتشان بخشی از بازار ایران در اختیار آنها قرار گیرد.

آل اسحاق بیان داشت: جهت‌گیری بازار عراق سرمایه‌گذاری در بازار عراق است، بنابراین کسانی که در بازار عراق کار می‌کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند و خوب است، این به فکر سرمایه‌گذاری مشترک در این کشور باشند.

وی با بیان اینکه باید بحث ترانزیت و صادرات مجدد با عراق حل شود، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده، اما هنوز مشکل قوانین و مقررات در کشور عراق وجود دارد.

اقتصاد کلان
شناسه : 19113
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا