تقسیم نادرست درآمد فروش نفت باید اصلاح شود

جهان صنعت نیوز| علی وقف چی  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اشکالات شیوه فعلی پرداخت یارانه ها، گفت: متاسفانه بسیاری از چالش‌های پیش رو نیاز به منابع مالی ندارد بلکه به تصمیمات عقلانی نیاز دارد، امیدواریم دولت و یا مجلس با مدیریت مناسب حداقل عوارض را برای کشور ایجاد کنند.


نماینده مردم زنجان در مجلس شورای با بیان اینکه منابعی که مصرف می‌شود در مقایسه با کشورهای مختلف با در نظر گرفتن جمعیت چندین برابر است، تصریح کرد: به جای اینکه درآمد حاصل از منابع درآمدی در اختیار مردم قرار بگیرد به وزارت‌خانه های مختلف داده می‌شود و به‌جای اینکه دولت را ناظر قوی در نظر بگیرم به عنوان مجری تعریف می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم با تدابیر معقول منابع موجود به صورت مستقیم و یا کارت‌های اعتباری در اختیار مردم قرار بگیرد، ادامه داد: در حال حاضر به فردی که به دلیل ضعف مالی از یک لامپ استفاده می‌کند یارانه کمتری از فردی که از چندین لامپ استفاده می‌کند داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یارانه‌ها به صورت عادلانه در کشور تقسیم نشده اند و فقر، تبعیض و حاشیه نشینی فعلی که شاهد آن هستیم حاصل تقسیم نادرست درآمد حاصل از فروش نفت طی هشتاد سال گذشته است ، عنوان کرد: این رویکرد باید در  شرایط فعلی اقتصادی تغییر دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه با پرداخت یارانه‌ها به صورت مستقیم به افراد خود آنها تصمیم می‌گیرند که یارانه‌ها را به چه نحوی هزینه کنند، خاطرنشان کرد: تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها می‌تواند موجب کاهش مصرف و افزایش فرصت‌ها صادراتی شود.

اقتصاد کلان
شناسه : 18916
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا