محسن هاشمی :

FATF به موضوعی برای دوقطبی‌سازی در کشور تبدیل شده است

جهان صنعت نیوز| به گفته محسن هاشمی موضوع FATF توسط برخی منتقدان، در فضایی دوقطبی بررسی می‌شود، اما امیدواریم که مجمع تشخیص مصلحت در فضایی کارشناسی و بدون تاثیرپذیری از این فضای دوقطبی،‌ مسئله FATF را بررسی کند.


وی ادامه داد: دوقطبی‌سازی، تکنیک شناخته شده‌ای است که عموما از سوی مخالفان و منتقدان دولت برای مسائل کلان کشور مانند برجام، روابط خارجی و امثال آن، به کار گرفته می‌شود. FATF مثال ملموسی از تجارب این بخش از مخالفان دولت برای دوقطبی‌سازی جامعه است، اگر تا دیروز جامعه به دو دسته موافق و مخالف برجام تقسیم می‌شد، حالا بهانه دیگری برای چندپارگی پدیدار شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: واقعیت این است از دو سال پیش که نخستین تلاش‌های دولت برای تصویب الزامات خروج ایران از فهرست سیاه FATF آغاز شد، جامعه هم به دو دسته موافقان و مخالفان تبدیل شد.  طیف مخالف همه توان لجستیکی خود را به میدان آورد تا جلوی تصویب این لوایح در مجلس و در نهایت تصویب و تایید آن را بگیرد. تجمع مقابل مجلس و خائن خواندن مجلسی که به این لوایح رای داده از حربه‌های این گروه از مخالفان بود، آنها معتقدند که تصویب این لوایح، همچون برجام، به معنای وادادگی در برابر غرب و پذیرش استانداردهای آنان است و جز هزینه، فایده دیگری برای کشور ندارد.

هاشمی گفت: متاسفانه موضوع FATF، تبدیل به موضوعی برای دوقطبی‌سازی در کشور شده است. طرفین بدون اینکه توجه ویژه‌ای به ابعاد این بحث‌ها داشته باشند، متاسفانه فقط مخالف‌خوانی و موافق‌خوانی می‌کنند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 11635
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا