سخنگوی قوه قضاییه:

مسببان حادثه تروریستی زاهدان باید به اشد مجازات برسند

جهان صنعت نیوز| حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه در یکصد و سی و ششمین نشست خبری افزود: مردم در چهلمین سال انقلاب همه را شگفت زده و دشمنان را عصبانی و ناراحت و دشمنان را خوشحال کردند. امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت شایسته ارایه دهیم.

وی تصریح کرد: دشمنان این حماسه بزرگ ملت ایران را برنتافتند و جمعی از پاسداران را شهید و عده ای را مجروح کردن و نتوانستند تحمل کنند و به انتقامجویی از ملت برخاستند، ضمن محکومیت این حرکت جنایتکارانه که توسط استکبار جهانی و کشورها خودفروخته پشتیبانی شده است، دستگاه قضایی باید عوامل و مسببان این جریان را هرچه سریعتر شناسایی و مورد اشد مجازات قرار دهد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اتفاق دیگری که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رخ داد نقش مهم ولایت فقیه است که به رغم همه توطئه های دشمنان رهبری پیش بینی کردند که ٢٢ بهمن باید از سال های قبل پرشکوه تر باشد و باید گفت که بیانیه حکیمانه و شجاعانه رهبری و اینکه زیر پرچم ولایت فقیه زندگی می کنیم باعث افتخار و غرور است. این بیانیه مسیر آینده ما را روشن می کند.

وی درباره عفو گسترده ای در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز گفت: جمهوری اسلامی با همه دشمنی ها و همه کینه توزی هایی که از ناحیه سلطه گران و استکبار جهانی و کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا قرار دارد از اقتدار و امنیت بالایی برخوردار است به همین دلیل برای تجلی رأفت اسلامی عفو گسترده تری درباره کسانی که محکومیت پیدا کردند انجام داد. دستورالعمل آن تهیه شده است. این عفو معیاری است و کسانی که واجد این شاخص ها هستند، به مجازاتی که برای آنها در نظر گرفته شده است یا عفو یا تخفیف داده می شود.

محسنی اژه‌ای گفت: اعلام رأفت اسلامی، فرصت مجدد به محکومان برای اصلاح با حکومت و جامعه، کمک به خانواده ها و دیدن مصالح فرد و جمع آوری اهداف این عفو بوده است البته کسانی شامل عفو می شوند که لطمه ای به جامعه و افراد وارد نکنند.

وی تصریح کرد: تا ماه مبارک آینده چندین مناسبت دیگر در پیش داریم و توسط هیات یا کمیسیون مربوطه افرادی تشخیص داده می شود که به صورت موردی مجازات آنها بررسی شود و اگر مشخص شود مجازات یا بخشی از آن مورد عفو قرار گیرد این موارد هم به خدمت مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.

وی به کسانی که مشمول عفو می شوند توصیه کرد؛ زمانی که آزاد می شوند ممکن است شیاطین به سراغ آنها بیاندازید و دوباره مرتکب جرم شوند و اگر جرم داشته باشد مجازات آنها سنگین تر می شود و مشمول عفو نخواهد شد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 11642
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا