قیمت مرغ به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

جهان صنعت نیوز| عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی  از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.


به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده در مقایسه با روز‌های گذشته ۶۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۸۰۰ تومان کاهش یافته است.

حجت شرایط عرضه و تقاضا و فشار دولت بر اجرای بحث تک نرخی شدن مرغ را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: اصرار دولت بر بحث تک نرخی شدن قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها انگیزه تولیدکنندگان برای تولید را از بین می‌برد چرا که هزینه‌های تولید بیش از این رقم است.

این مقام مسئول ادامه داد: از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که براساس هزینه‌های واقعی تولید که مورد تایید دست اندرکاران امر همچون وزارت جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کمیسیون کشاورزی است، نرخ واقعی مرغ را اعلام کنند تا اجحافی در حق تولید کننده و مصرف کننده صورت نگیرد.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که علی رغم افزایش هزینه حقوق و دستمزد، سربار، ریز مغذی‌ها و خدمات، دولت نرخ مرغ زنده را به ۷ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داده است، در حالیکه انتظار می‌رفت به جای کاهش یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تومانی، نرخ مرغ زنده را بالای ۹ هزارتومان در بازار اعلام میکرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 13780
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا