فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا: ۱۲ میلیارد دلار در فازهای پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شد

جهان صنعت نیوز| سعید محمد در مراسم افتتاح فازهای ۱۳و ۲۲و ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی در کنگان با بیان اینکه در طلیعه گام دوم بیانیه رهبر معظم انقلاب این فاز ها افتتاح می شود اظهار داشت: این طرح ها به‌ عنوان گام مهمی در راستای شاخص‌های اقتصاد مقاومتی وارد مدار تولید می‌شود.


وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در زمان تحریم ظالمانه دشمنان محقق شده است افزود: این طرح‌ها با انسجام و اتحاد ملت ایران و تبدیل تهدیدها به فرصت محقق شده است. سپاه امروز در این جنگ تمام عیار اقتصادی در کنار دولت خدوم قرار دارد و همواره در توسعه و پیشرفت کشور به عنوان پیمانکار عمومی تلاش می‌کند.

سعید با بیان اینکه تواننمندی بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی بسیار بالا است گفت: فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در اجرا ۱۰۰ درصد و راه اندازی۱۰۰ درصد و تامین تجهیزات ۷۰ درصد ایرانی استفاده کرده است.

وی گفت: در اجرای این طرح ۳۰۰ کیلومتر حفر چاه گاز در قالب ۷۶ حلقه با عمق بیش از ۵۲۵۰ متر  انجام شده است. بنابراین در اجرای فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده که با صادرات محصولات جانبی این میزان سرمایه گذاری یکساله برمی‌گردد.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 12585
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا