روحانی عازم روسیه شد

جهان صنعت نیوز| حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز – پنج شنبه – در صدر یک هیات بلند سیاسی برای شرکت در اجلاس با همتایان خود از کشور روسیه و ترکیه از فرودگاه بین المللی مهرآباد عازم سوچی در روسیه شد.


این سفر به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری فدراسیون روسیه و با هدف شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در بندر سوچی، انجام شد.
این نشست یک روزه، چهارمین دور از نشست حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه و با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است.

نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

روسای جمهوری ایران ترکیه و روسیه در نشست سوچی، علاوه بر بررسی وضعیت میدانی کنونی، به ارزیابی تحولات سوریه پس از آخرین نشست مشترک خود در تهران می پردازند و گام های آتی را برای تحکیم ثبات و آرامش در این کشور بررسی و تدوین می کنند.

علاوه بر نشست سه جانبه با موضوع سوریه؛ رییس جمهوری روحانی دیدارهای جداگانه و دوجانبه ای نیز با همتایان روسی و ترکیه ای خود خواهد داشت.

رییس جمهوری را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی، برخی وزیران کابینه نیز همراهی می کنند.

حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برای نخستین بار در آذرماه سال ۹۶ و در شهر بندری سوچی روسیه نشستی مشترک پیرامون سوریه برگزار کردند. نشستی که به سلسله

نشست هایی در فروردین ماه ۹۷ در آنکارا، شهریورماه ۹۷ در تهران و در نهایت نشست مشترک پیش رو، منجر شده است.

ربیسان جمهوری سه کشور، پیوسته در نشست های مشترک، بر پایبندی مستحکم و مستمر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین گفت و گوهایی سوری – سوری و حاکمیت اراده مردم این کشور بدون دخالت خارجی تاکید کرده اند.

از زمان تشکیل روند آستانه تاکنون، سه کشور نقش موثر و بی بدیلی در مسیر حل و فصل سیاسی یکی از پیچیده ترین معضلات منطقه ای ایفا کرده اند.

روحانی علاوه بر نشست سه جانبه با «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رییسان جمهوری روسیه و ترکیه با هر کدام از همتایان خود به صورت جداگانه دیدار دو جانبه خواهد داشت و ضمن بررسی آخرین گزارش ها از روند اجرای توافقات فیمابین، در مورد مسایل بین المللی و تحولات منطقه نیز گفت و گو می کند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 11468
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا