الفت مطرح کرد:

دلیل ورود قوه قضاییه به عرصه سینما و هنر

جهان صنعت نیوز| محمد باقر الفت در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تقدیر از آثار برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: امروز هم در درون قوه قضاییه به نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه دارد و هم مردم اعتقاد دارند توجه قوه قضاییه به هنر از صلابت آن کاهش نداده است. قوه قضاییه به دلیل نداشتن تخصص به صورت مستقیم وارد عرصه هنر نمی‌شود بلکه با همکاری دستگاه‌های دیگر به این عرصه ورود می‌کند و در این رابطه نیز هیچ ادعایی ندارد. رییس محترم قوه قضاییه عرصه را فراهم کرد تا ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم بتوانیم در عرصه هنر ورود پیدا کنیم.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بیان کرد: برخی سوال می‌کنند که قوه قضاییه چرا به سینما توجه کرده است؟ و از سینما چه می‌خواهد؟ و چرا وارد عرصه های دیگر هنر نمی شود؟ و اینکه آیا انتخاب سینما و رفتن به سمت هنر در جایی که فضای مجازی تمام زندگی مردم را اشغال کرده است، اشتباه نیست؟

وی افزود: سینما دارای مخاطب هنرمند و دارای ظرفیت و تفکر است و با مخاطبان فضای مجازی که قصد دارد به تمام مسائل چنگ بزند تفاوت دارد.

الفت با بیان اینکه مخاطب سینما اهل تفکر است، گفت: افرادی که وارد سینما می‌شوند افراد فعال و صاحبان فکر هستند و ما در قوه قضاییه تلاش می‌کنیم رویکرد سینماگران را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعال‌تر و از آنها حمایت کنیم.

وی در رابطه با دلیل ورود قوه قضاییه به عرصه سینما گفت: ما می‌خواهیم روحیه لطیف و هنری‌تری داشته باشیم و قضاتی نداشته باشیم که در زمان صدور احکام از محیط جامعه هیچ اطلاعی نداشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بیان کرد: کار برای کودکان بد نیست اما کودک کار به معنی کار با سختی و کاری است که آینده آنها را از بین می برد در غیر این صورت کسی با کار نوجوانان در یک کارگاه سالم و امن مخالف نیست زیرا آنها را برای آینده آماده‌تر می‌کند.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 11987
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا