دادستان تهران خبر داد: احضار ۱۸۰۰ نفر در پرونده‌های اقتصادی اخیر

جهان صنعت نیوز| عباس جعفری دولت آبادی در جلسه شورای معاونین دادسرای تهران که با حضور سرپرستان دادسرا‌ها برگزار شد، با اشاره به رسیدگی قاطع دادستانی تهران به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی، گفت: تلاش‌های صورت گرفته در این هفت ماه نشان داد که هر زمان بر موضوعی تمرکز کردیم، موفق شده‌ایم.


دادستان تهران افزود: در این چند ماه اقدامات مهمی در پرونده‌های فساد اقتصادی انجام شد و با تعیین قضات و راه‌اندازی شعب ویژه و برگزاری جلسات هفتگی، نتایج مناسبی بدست آمده است.

جعفری دولت‌آبادی در تشریح آخرین وضع پرونده‌های اقتصادی اخیردر چند شعبه ویژه دادسرای تهران، از احضار هزار و ۸۰۰ نفر، بازداشت ۱۷۶ نفر، ممنوع الخروجی ۷۳۰ نفر، صدور ۱۳۷ فقره کیفرخواست و تحت تعقیب قرار گرفتن ۲۱۷ نفر در این کیفرخواست‌ها خبر داد و گفت: احکام محکومیت ۹۵ نفر در حال اجرا است.

وی با اشاره به رضایتمندی مردم از عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی به این پرونده‌ها، بیان داشت: با این محاکمات مردم شاهد اقدامات امیدبخش بودند و مردمی که از دستگاه قضایی گلایه می‌کردند، پس از این‌که اخلالگران مجازات شدند قدردانی کردند.

دادستان تهران در ادامه به بخشنامه اخیر عفو محکومان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و از سرپرستان نواحی دادسرا خواست که حداکثر تا پایان هفته آینده در خصوص محکومان مشمول این عفو تعیین تکلیف کنند.

وی اجرای این بخشنامه را زمینه‌ساز کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان دانست و از سرپرستان دوایر نظارت بر زندان‌ها خواست فهرست مشمولان بخشنامه عفو و تخفیف مجازات را برای سرپرستان نواحی دادسرا ارسال نمایند، تا پس از بررسی دستور آزادی صادر شود.

وی همچنین از سرپرستان نواحی دادسرا خواست تا نسبت به کاهش وقوع جرم در آخرین چهارشنبه سال، تمهیدات لازم را اتخاذ و با اخلال‌گران در نظم و امنیت عمومی برخورد کنند.

وی با تقدیر از معاونان دادسرا که در طرح مقابله با گرانفروشی شرکت کردند، افزود: قوه قضاییه مسئول مبارزه با گرانفروشی نیست، اما اجازه نخواهد داد عده‌ای کالا‌های اساسی را با ارز دولتی وارد و با قیمت آزاد بفروشند.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در ارائه‌ نتیجه‌ بازرسی‌های معاونان دادستانی تهران در راستای توزیع عادلانه گوشت قرمز، از کشف ۱۹۰ تن گوشت قرمز و ۱۶ تن گوشت مرغ خبر داد و در توضیح افزود: کشف این مقادیر گوشت قرمز و گوشت مرغ مربوط به بازرسی‌های ۱۵ روزه اخیر توسط معاونان دادستان تهران است.

وی همچنین از کشف ۵ تن و ۶۶۰ کیلو مرغ منجمد تنظیم بازار در شادآباد، ۵٫۸ تن گوشت در رباط کریم و مربوط به یک شرکت پروتئینی خبر داد.

دادستان تهران آخرین کشفیات معاونان دادسرا در این زمینه را کشف ۴ تن گوشت تنظیم بازار با نماد جعلی در تاریخ ۲۳ بهمن امسال اعلام کرد و افزود: این آمار ذکر صرفاً در بردارنده مقادیر کلان است و شامل موارد مکشوفه کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم نیست.

اخبار برگزیده
شناسه : 11595
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا