تخلیه ۶ روستای گلستان، به دلیل خطر سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان، از مسدود شدن دوباره محور کوهستانی «توسکستان» و «خوش‌ییلاق» خبر داد.

مجتبی جمالی در خصوص آخرین وضعیت سیلاب در شهرستان آق‌قلا اظهار کرد: بیشتر آبگرفتگی‌ها در حال حاضر در روستاهای شهرستان آق‌قلا است و حدود ۶ روستا به صورت کامل تخلیه شده و روستائیان در نقاط امن اسکان داده شده‌اند.

وی ادامه داد: خطراتی در گمیشان داریم که از سه روز گذشته هشدارها و اخطارها به ساکنان حاشیه رودخانه‌ها داده شده و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و امدادی در تلاش هستند تا تلفات جانی نداشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد قطعی برق نقاط مختلف استان گلستان که به دلیل وقوع سیل قطع شده بود، به شبکه وصل شده است.

جمالی بیان کرد: قطعی تلفن را در برخی از نقاط استان داریم که دستگاه‌های مرتبط در تلاش هستند این خدمت نیز دوباره به شرایط عدی بازگردد.

وی در خصوص وضعیت محورهای کوهستانی «توسکستان» و «خوش‌ییلاق» تصریح کرد: در عین حال که در روز گذشته تلاش شد این دو محور به صورت محدود هم بازگشایی شود، اما باز هم به دلیل ریزش کوه و بارش شدید برف و کولاک هر دو محور مسدود شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: توصیه اکید ما بر این است به هیچ عنوان مسافران به سمت این دو محور حرکت نکنند تا وضعیت دو مسیر به حالت ایمن و ثبات برسد.

جمالی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص محور توریستی زیارت گرگان بیان کرد: این محور مشکل خاصی ندارد اما توصیه می‌شود با توجه به تداوم بارش‌ها از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است پس از رفع خطر، بلافاصله موضوع امدادرسانی را با قوت بیشتری ادامه دهیم تا شرایط شهرها و روستاها به شرایط عادی بازگردد.

اخبار برگزیده
شناسه : 12741
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا