رئیس اتحادیه میوه و سبزی:

افزایش قیمت سبزی و صیفی به خاطر صادرات

جهان صنعت نیوز| اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی، در خصوص افزایش قیمت سبزی و صیفی در بازار اظهار کرد: مشکل این روزهای بازار میوه و سبزی گرانی محصول بوده و گرانفروشی اتفاق نیفتاده بلکه سبزی و صیفی در این دو هفته از مبدأ گران شده است.


وی افزود: قیمت‌ها در صیفی‌جات بسیار بالا رفته است و سبزی هم با وجود چهار فصل بودن کشور افزایش قیمت داشته که در دید مردم دور از انتظار است. سبزی، چغندر، پیاز، هویج و کاهو حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته که صادرات در این گرانی موثر بوده است البته سیلاب اخیر هم در کمبود و گرانی این محصولات بی‌تاثیر نیست.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تامین کننده عمده سبزی و صیفی از جنوب کشور است و بخش کوچکی از آن از شمال و اصفهان توزیع می‌شود. سیلاب جنوب بخشی از محصول را از بین برد البته خرید و فروش این محصولات با ارز در مرزها برای تولیدکننده و کشاورز مقرون به صرفه بوده و صادرات آن رونق یافته است.

کارگر در رابطه با قیمت مرکبات اذعان داشت: ما در مرکبات شرایط خوبی داریم و کمبودی در آن احساس نمی‌شود اما قیمت آن حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است که دلیل آن ذخیره‌سازی برای شب عید است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت میوه‌های وارداتی خاطرنشان کرد: قیمت میوه‌های وارداتی وابسته به دلار است و موز از ۹ تا ۱۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، آناناس کارتنی ۲۰۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان است که بسته به تعداد موجود در کارتن و کیفیت محصول قیمت‌گذاری شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 11200
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا