مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

ارز را می توان با توسعه صادرات غیر نفتی تامین کرد

جهان صنعت نیوز| علی صالح آبادی روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی فارس در شیراز گفت: صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی دارای اهمیت راهبردی است و به ویژه در شرایط امروز که صادرات نفت کاهش یافته است می توان امیدوار بود که از طریق تقویت و توسعه صادرات غیر نفتی اهداف کشور را پیش برد.

وی، رسالت ایجاد بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک دولتی را کمک به توسعه صادرات غیر نفتی کشور دانست و تصریح کرد: محدود بودن تعداد شعب این بانک در کشور (۴۰ شعبه) و پایین بودن نرخ جذب منابع سبب شده که بانک توسعه صادرات نتواند در جذب منابع به منابع مردم اتکا داشته باشد.

او اظهار کرد: امروز نرخ تسهیلاتی که بانک توسعه صادرات پرداخت می کند بر اساس نرخ مصوب حداکثر ۱۶ تا ۱۸ درصد است و امکان جذب منابع مردم که دیگر بانک ها با نرخ های بالاتر از ۱۸ درصد جذب می کنند برای این بانک وجود ندارد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور افزود: بخشی از منابع این بانک توسط دولت، بخشی توسط صندوق توسعه ملی و بخشی هم از طریق خطوط اعتباری بانک مرکزی تامین می شود.
صالح آبادی گفت: قبل از تحریم ها توانستیم از خطوط ارزی بانک های خارجی برای تامین منابع بانک استفاده کنیم.

وی، در خصوص عملکرد شعبه استان فارس بانک توسعه صادرات هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان منابع از طریق این شعبه جذب شده و در مقابل ۲۵۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور اضافه کرد: در بخش ارزی هم حدود ۱۶ و نیم میلیون دلار اعتبار اسنادی و حدود ۴۰ میلیون دلار حواله های ارزی در شعبه فارس صادر شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 10132
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا