هزینه سالانه ۳۰هزار میلیارد تومانی برای درمان بیماری‌های ناشی از سیگار

جهان صنعت نیوز| دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به هزینه سالانه ۳۰هزار میلیارد تومانی برای درمان بیماری‌های ناشی از استعمال سیگار، گفت: در همه کشورهای دنیا، سیگار را گران می‌کنند تا مصرف آن کاهش یابد، اما در کشور ما، ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال صرف خرید سیگار می‌شود.


محمدرضا مسجدی با اشاره به هزینه ۳۰ هزار میلیارد تومانی درمان بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات گفت: در حالی که نشریات مکتوب کشور به دلیل بالارفتن قیمت کاغذ رو به تعطیلی هستند، هزینه شدن ۱۵ میلیون دلار برای خرید و واردات کاغذ سیگار به کشور چه معنایی دارد؟ در زمانی که کشور با تحریم انواع اقلام پزشکی و دارویی مواجه است، تخصیص این میزان ارز جهت رشد و توسعه صنعت دخانیات جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: در همه کشورهای دنیا، سیگار را گران می‌کنند تا مصرف آن کاهش یابد، اما در کشور ما، ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال صرف خرید سیگار می‌شود.

این فوق تخصص ریه با اشاره به افزایش قیمت مواد غذایی و اقلام مورد نیاز خانوار، گفت: متاسفانه بالارفتن قیمت مواد غذایی باعث شده خانواده‌ها از پس خرید برخی اقلام بر نیایند و سبد غذایی خانوار روز به روز کوچک‌تر شود. در این شرایط، خروج ۱۵ میلیون دلار ارز برای خرید کاغذ سیگار چه معنایی دارد؟

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت مبارزه با دخانیات، مسجدی افزود: صنعت دخانیات ما در حالی به صورت افسارگسیخته به سمت خودکفایی در تولید و بی‌نیاز کردن بازار داخل پیش می‌رود که این کالای آسیب رسان امروز بدون هیچ گونه نظارت، در دسترس همگان قرار دارد و کسی به این فکر نمی‌کند که این سیاستگذاری غلط، در آینده چه هزینه‌های هنگفتی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

عمومی
شناسه : 14651
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا