مادر یکی از متهمان محیط زیست: وضع جسمی فرزندم وخیم است

جهان صنعت نیوز| مادر طاهر قدیریان که به تازگی با فرزندش در زندان اوین ملاقات کرده  اظهار داشت: در ملاقاتی اخیری که با طاهر داشتم وضعیت جسمی خوبی نداشت و به شدت وزن کم کرده بود.


وی از ابتلای طاهر قدیریان به بیماری آی بی اس (سندروم روده بزرگ) خبر داد و گفت: بنابر اظهارات فرزندم در مراجعه ای که به خاطر این بیماری به بهداری زندان اوین داشته پزشک بهداری به او گفته باید توسط متخصص گوارش معاینه شود تا پزشک متخصص داروهای لازم را تجویز کند.

مادر طاهر قدیریان اضافه کرد: در مشاوره ای که با پزشکان متخصص گوارش درباره بیماری فرزندم داشتم گفتند علت کاهش وزن طاهر نمی تواند بیماری آی بی اس باشد و باید هر چه سریعتر معاینات و معالجات لازم روی او انجام شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وکیل فرزندش که در جلسه پنجم دادگاه قاضی اجازه ملاقات را صادر کرده بود موفق به انجام ملاقات شده یا خیر، گفت: متاسفانه به رغم گذشت نزدیک به یک ماه از دستور قاضی برای انجام ملاقات هنوز این کار صورت نگرفته و علت آن هم این است که در مراجعه نخست برای انجام ملاقات به او گفته اند کارشناس پرونده حضور ندارد بنابراین امکان ملاقات میسر نیست.

وی ادامه داد: در مرتبه دوم هم که پیرو تماس کارشناسان وکیل فرزندم برای انجام ملاقات به زندان مراجعه کرد از وکیل دفترچه وکالت خواستند در حالی که حدود یکسال است که دفترچه های وکالت الکترونیکی شده و چون کارشناسان دفترچه وکالت الکترونیکی را نپذیرفته اند بار دیگر ملاقات صورت نگرفته است و ما همچنان منتظر مساعدت کارشناسان پرونده برای انجام ملاقات هستیم.

پرونده موسوم به فعالان محیط زیست، هشت متهم دارد که برای چهار نفر به اتهام افساد فی الارض، سه نفر به اتهام جاسوسی و یک نفر هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، کیفرخواست صادر شده است.اتهام چهار متهم این پرونده در ابتدا جاسوسی بود که بعد به افساد فی الارض تغییر کرد.

اخبار برگزیده
شناسه : 12469
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا