ارائه کارت طرح ترافیک به خبرنگاران واقعی

جهان صنعت نیوز| داریوش قنبری نظارت دقیق شهرداری بر حذف غیرخبرنگاران را دلیل تاخیر در زمان ثبت‌نام طرح ترافیک این قشر دانست و تاکید کرد که هر گونه اتخاذ تصمیم در این حوزه به نفع خبرنگاران واقعی خواهد بود.


قنبری در مورد انتشار اخباری مبنی بر احتمال حذف طرح ترافیک خبرنگاری در سال ۹۸، گفت: قرار بر این شده که در رابطه با طرح ترافیک خبرنگاری اصلاحاتی صورت بگیرد تا افرادی که به اسم خبرنگاری از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند، شناسایی و حذف شوند.

مشاور پارلمانی شهردار تهران، ادامه داد: شهرداری در تلاش است تا با ایجاد سازوکاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تنها خبرنگاران واقعی بتوانند از سهمیه طرح ترافیک بهره‌مند شوند و قطعا هیچ مشکلی برای خبرنگاران ایجاد نخواهد شد.

قنبری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که شهرداری در سال جاری با آن مواجه بوده، این است که اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه برخی بدون اینکه در حرفه خبرنگاری مشغول به فعالیت باشند از سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری استفاده کرده‌اند که گلایه‌ بسیاری از خبرنگاران را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از سوی تعدادی از خبرنگاران به شهرداری رسیده است، در سال ۹۸ روند ارائه کارت طرح ترافیک به خبرنگاران به این صورت اصلاح می‌شود که تنها خبرنگاران واقعی موفق به دریافت آن شوند و سازوکاری طراحی شود که در حق آنها اجحافی صورت نگیرد.

قنبری یادآور شد: شهرداری در سال ۹۸ به طور جدی بر روند صدور طرح ترافیک خبرنگاری نظارت خواهد کرد، ضمن اینکه کارت طرح ترافیک خبرنگاری که با ارائه مستندات لازم صادر شده است، می‌تواند معیار قابل قبولی برای استفاده مجدد از سهمیه این طرح باشد.

مشاور پارلمانی شهردار تهران، در پاسخ به این پرسش که دلیل ایجاد تاخیر در زمان ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری چیست، تاکید کرد: تاخیری وجود نداشته است و هنوز زمان کافی برای ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری وجود دارد، ضمن اینکه قطعا هر گونه اتخاذ تصمیم در این حوزه به نفع خبرنگاران واقعی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 11451
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا