سرلشکر باقری: نیروهای مسلح از آسیب دیدگان سیل پشتیبانی کامل کنند

جهان صنعت نیوز| پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر ضرورت گسیل امکانات بیشتر به مناطق سیل زده استان های گلستان و مازندران، وی در ابلاغیه ای به فرماندهان سپاه، ارتش، ناجا و وزارت دفاع دستور داد علاوه بر کمکهای انسانی، لجستیکی و بهداشتی که تا به حال انجام داده‌اند، در یک اقدام دقیق، همپوشانی شده و جهادی، حمایت های جامع و منسجم از آسیب دیدگان را تا زمان استقرار آرامش هموطنان عزیز ادامه دهند.


سرلشکر باقری در همین راستا امیر سرلشگر عطاالله صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را در راس یک هیات از فرماندهان عالیرتبه به منظور فرماندهی صحنه و ایجاد هماهنگی های لازم بین نیروهای لشکری و کشوری به مناطق سیل زده اعزام کردند.

گفتنی است، بارش شدید باران ۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

سرریز آب سدهای گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش برای کمک و امدادرسانی به ساکنان مناطق سیل‌زده بسیج شده‌اند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12772
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا