حضور زنان در استادیوم آزادی منتخب تصاویر عکاسی مطبوعات جهان

جهان صنعت نیوز| معصومه ابتکار روز یکشنبه در توئیتی نوشت: در سال های اخیر حضور موفق زنان ورزشکار ایرانی در عرصه های ملی و بین المللی نیز در رسانه های جهانی انعکاس خوبی داشته است.


سال گذشته همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها قوت بیشتری گرفت به طوری که تلاش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاون امور بانوان وزارت ورزش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور بانوان در ورزشگاه نتیجه داد و تعدادی از بانوان در مسابقات مختلف از جمله بازی فوتبال پرسپولیس و کاشیمای ژاپن حضور داشتند.

البته مخالفت های زیادی از سوی برخی از مسئولان نسبت به حضور نداشتن بانوان در وزشگاه ها را مشاهده کردیم اما معصومه ابتکار که خود مشتاق حضور بانوان در ورزشگاه ها بود در برخی از این بازی ها حضور داشت، حتی در یکی دیگر از این بازی های فوتبال در ورزشگاه که اجازه حضور همه بانوان داده نشد، وی که قبل از آن اعلام آمادگی حضور کرده بود، در ورزشگاه حاضر نشد و پس از آن رایزنی های زیادی را برای این حضور انجام داده است.

در نهایت حضور بانوان در ورزشگاه بازتاب خوبی در رسانه های مختلف داخلی و خارجی داشت به گونه ای که اکنون این حضور به عنوان یکی از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی مطبوعات جهان ۲۰۱۹ شده است.

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز پیشتر گفته بود که با توجه به اینکه شیوه نامه ای برای حضور بانوان در ورزشگاه ها توسط مسئولان مربوطه تنظیم شده است این موضوع به صورت جدی پیگیری خواهد شد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد حضور بانوان در این مکان ها باشیم.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز گفته بود که حضور بانوان در ورزشگاه ها یک مطالبه به حق آنان است و ما تمام تلاش خود را برای تحقق این حق آنان به کار گرفته ایم و حتی این موضوع را در جلسه ای که با فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی داشتیم، مطرح کردیم.

ابتکار ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام متولیان امر بتوانیم گام هایی بلند برای تحقق این خواسته و مطالبه به حق بانوان برداریم، همان طوری که در مسابقات بسکتبال حضوری جدی داشتند، این حضور می تواند در دیگر مسابقات نیز محقق شود.

عمومی
شناسه : 13338
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا