استفاده ازفضاهای شهر به نفع اقشار آسیب پذیر

جهان صنعت نیوز| حجت نظری با اشاره به طرح «دست‌آفرین» که پیش‌بینی شده در اسفند ماه برگزار شود، اظهار داشت: از حدود سه ماه پیش جلساتی برای اجرایی کردن این طرح برگزار کردیم. کارگروهی به این منظور تشکیل شد تا افراد در معرض آسیب، مشخص شوند. در این کارگروه به دنبال تعریف جدیدی از افراد در معرض آسیب نبودیم بلکه قصد ما مشخص کردن جامعه هدفی بود که این طرح به دنبال حمایت از آنها بود.


وی ادامه داد: در گام نخست، این طرح را فازبندی کردیم. در فاز اول افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و خانواده‌ای که در بین آنها فردی وجود دارد که از اعتیاد رهایی پیدا کرده و در مرحله بازپروری است و این افراد تولیداتی دارند که می‌تواند در معرض فروش قرار گیرد، به عنوان جامعه هدف ما درنظر گرفته شد. یعنی صرفا برای همین افراد فرصت عرضه تولیدات‌شان را مهیا می‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: دبیرخانه این کارگروه را سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران بر عهده دارد و پیش‌بینی شد بانک اطلاعات مربوط به این افراد با کمک سمن‌های فعال در این حوزه تکمیل شود. در حال حاضر طرح به مرحله اجرایی رسیده و دستورالعمل اجرایی همراه با جزئیات به معاونت‌ امور مناطق برای ابلاغ به زیرمجموعه شهرداری ارسال شد و توسط این معاونت نیز به مناطق اطلاع‌رسانی شده است.

نظری در خصوص جزئیات طرح «دست‌آفرین» گفت: تعدادی از معابر، تعدادی از فضاهای عمومی شهر، برخی از ایستگاه‌های مترو، بخش‌هایی از فروشگاه‌های شهروند، میادین میوه و تره‌بار و سایت نمایشگاهی برج‌ میلاد در سه دهه اسفند، به عرضه تولیدات این اقشار اختصاص خواهد یافت. این اتفاق دائمی نیست تا برای هیچ‌ فردی حق مکتسبه ایجاد نشود و به افراد به طور مساوی، امکان استفاده از این فضاها داده می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری در مراحل پایانی تصمیم‌گیری‌های اجرایی بود که مطلع شدیم اتاق اصناف تصمیم‌ گرفته نمایشگاه‌های بهاره را برگزار نکند، تصریح کرد: طرح ما برای حمایت از اقشار کمتر برخوردار است، درحالی‌که نمایشگاه‌های بهاره فضایی است که به طور مساوی می‌تواند در اختیار همه افراد قرار گیرد. امیدواریم این طرح که جامعه هدف مشخصی دارد، با توجه به مشکلات اقتصادی امسال، اجرایی شود. کالاهایی که در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد، از کیفیت مناسب و قیمت پایین‌تری نسبت به کالای مشابه موجود در بازار برخوردار است که هم به نفع فروشنده و هم به نفع خریدار است.

اخبار برگزیده
شناسه : 11791
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا