ارسال برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران به سازمان محیط زیست

جهان صنعت نیوز| مهرداد کتال‌محسنی با بیان اینکه برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران تهیه و تنظیم شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این برنامه به کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا فرستاده شده است.


وی با اشاره به اینکه این برنامه شامل ۵۰ پروژه عمده است که در قالب سه محور اصلی تدوین شده، گفت: از جمله محورهای اصلی آن می‌توان به کنترل و مهار کانون‌های جدید تولید و گرد و غبار در استان تهران، مدیریت کانون‌هایی که در حال حاضر سبب تولید گرد و غبار در استان می‌شوند و آموزش همگانی و جلب مشارکت مردم اشاره کرد.

کتال‌محسنی درباره پروژه‌هایی که در اولویت برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران قرار دارند، توضیح داد: یکی از این اولویت‌ها «طرح توسعه و تجهیز ایستگاه‌های پایش گرد و غبار و ایستگاه‌های تشخیص وضعیت جوی» است. در این طرح با تجهیز ایستگاه‌های پایش گرد و غبار می‌توان سامانه‌ای تشکیل داد که اطلاعات گرد و غبار استان تهران را به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین گردآوری کند و پس از تجزیه و تحلیل به دستگاه‌های مختلف گزارش تهیه کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه متولی توسعه و تجهیز ایستگاه‌های پایش گرد و غبار، سازمان حفاظت محیط زیست و متولی تجهیز ایستگاه‌های تشخیص وضعیت جوی سازمان هواشناسی است، تصریح کرد: در جلسات مختلف شورای برنامه‌ریزی استان موضوع توسعه و تجهیز ایستگاه‌های پایش گرد و غبار آورده شده و در واقع این کار مصوبه شورای برنامه‌ریزی است.

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: برای رسیدن به این اهداف دستگاه‌های مختلفی از جمله استانداری و منابع طبیعی استان تهران نیز با محیط زیست همکاری می‌کنند.

کتال‌محسنی در پایان گفت: در حال حاضر برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران در سازمان حفاظت محیط زیست است و قرار است که تا پایان امسال سازمان، بررسی‌هایی در سطح ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار انجام دهند تا برنامه‌های مقابله با این پدیده به صورت ملی آغاز شوند و اعتبارات آن نیز به صورت ملی تامین شود.

اخبار برگزیده
شناسه : 10113
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا