• ۱۶:۴۵ | سه شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
  • دیدگاه غیر فعال شده است
شناسه مطلب: 13599

۱۸ نکته کوتاه اما موثر در سئو را بیاموزید



بهینه سازی موتور جستجو یا سئو دارای نکات فراوانی است. ۱۸ نکته کوتاه آموزشی اما تاثیر گذار در بهینه سازی سایت را در این مقاله معرفی کرده ایم.

جهان صنعت نیوز|  بدون مقدمه سراغ ۱۸نکته ی سئو خواهیم رفت که کمتر جایی دیده اید و یا کمتر به آن توجه شده است:

  1. گوگل تگ منیجر Google Tag Manager را فعال کنید و پیکسل های آن را روی صفحه نصب کنید.
  2. پیکسل های موجود در تمامی تگ های موجود را فعال کنید. فیسبوک، توییتر، ادوردز، لینکدین و اینستاگرام و ردیت و تامبلر هم پیکسل های خاص خودشان را دارند که بهتر است در وبسایت شما فعال باشند. باید بتوانید تمام المان هایی که روی سایت تان انجام می شود را رصد کنید. نه تنها سایت بلکه شبکه های اجتماعی نیز باید تمام و کمال رصد شوند. باید بدانید افراد در وبسایت و شبکه های اجتماعی چگونه با شما تعامل دارند. روی چه بخش هایی از سایت کلیک می کنند و چه عملیات دیگری روی سایت انجام می دهند.
  3. کنسول جستجوی گوگلرا فعال کنید. تا هم بتوانید ارورهای موجود در سایت خود را ببینید و هم نقشه سایت را در آن ثبت کنید و وضعیت ایندکس صفحات خود را ببینید.
  4. نرخ تبدیل صفحات مختلف سایت خود را استخراج کنید. این نرخ تبدیل ممکن است میزان خرید، میزان افزودن محصولات به سبد خرید، ثبت کامنت توسط اعضا، پر کردن فرم ها ، عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه و … باشند. اگر سایت شما فروشگاهی است یکی از اصلی ترین مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید همین است.
  5. مخاطبان خاص خود را در شبکه های اجتماعی بیابید. تنها سایت و کاربران آن، برای رسیدن به یک سئو موفق کفایت نمی کند باید بتوانید افرادی را در شبکه های اجتماعی هم جذب کنید که آن ها را تبدیل به مشتری بالقوه و سپس مشتری بالفعل کنید.
  6. از پاپ آپ ها برای نوتیفیکیشن استفاده کنید. البته نه پاپ آپ تبلیغاتی، به طور مثال می توانید با یک نوتیفیکیشن از افرادی که از سایت بازدید می کنند بخواهید سری به فروشگاه بزنند یا در خبرنامه عضو شوند. اکثر سایت های ایرانی از این افزونه ها استفاده می کنند و نتایج خوبی هم از آن می گیرند.
  7. مخاطبان خاص خود را شناسایی کنید. افرادی که صفحات مشخصی را بازدید می کنند. روی دکمه های خاصی کلیک می کنند و یا محصولاتی را به سبد خرید اضافه می کنند اما خرید نمی کنند. یک استراتژی برای جذب اینگونه مخاطبین وجود دارد که به ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد معروف است و از طریق کوکی ها و گوگل ادوردز می توان مجددا این مخاطبان را به سایت آورد تا خرید خود را تکمیل کنند.
  8. حتما باید گوگل آنالیتیکس داشته باشید و آن را با محتوای فروشگاه و تجارت آنلاین خود هم کوپل کنید. از این طریق می توانید ببینید افرادی که از فروشگاه شما خرید می کنند یا از آن بازدید می کنند بیشتر در کدام موقعیت مکانی قرار دارند، از چه دستگاهی برای بازدید از سایت شما استفاده کرده اند و بسیاری از اطلاعات دیگر را می توانید از طریق گوگل آنالیتیکس استخراج کنید که در استراتژی بازاریابی به دردتان می خورد.
  9. اکانت اینستاگرام خود را تجاری کنید تا بتوانید لینک بدهید و این لینک ها را از طریق api اینستاگرام رصد کنید. اکانت های تجاری عمدتا امکاناتی بیشتر از اکانت های معمولی دارند.
  10. Google My Business را فعال کنید. این مورد یک سیگنال برای گوگل است به این معنا که شما قصد دارید تجارت آنلاین خود را گسترده تر کنید. گوگل هم به شما کمک می کند راحت تر این کار را انجام بدهید.
  11. محتوای ویدیویی تولید کنید. بازدید از محتوای ویدیویی هم مدت زمان حضور در صفحه را افزایش می دهد و هم نرخ پرش را کاهش می دهد. همچنین یک ترافیک ارگانیک برای سایت شما ایجاد می کند که در رتبه ی کلی سایت تاثیر می گذارد. در ضمن محتوای ویدیویی عمدتا بیشتر از محتوای متنی بک لینک دریافت می کند.
  12. برای محتوای ویدیویی خود زیرنویس جدا یا ترنسکریپشن قرار دهید تا به سئو سایت شما از نظر کلیدواژه ها کمک کند. چون گوگل نمی تواند محتوای داخل ویدیوها را شناسایی کند.
  13. اینفلوئنسر مارکتینگ در ایسنتاگرام را جدی بگیرید. اینفلوئنسرها افرادی هستند که فالوئرهای زیادی دارند و می توانند این فالوئرها را سمت وبسایت شما بکشانند. می توانید به این افراد دایرکت بدهید و از آن ها بخواهید تا برای شما تبلیغ کنند. البته هر چه این تبلیغ جذاب تر باشد مطمئنا بازده آن نیز بالاتر می رود. ایسنتاگرام ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید تعداد افرادی که روی لینک کلیک می کنند را محاسبه کنید و متناسب با آن هزینه ای به اینفلوئنسرها پرداخت کنید.
  14. تبلیغات خود فیسبوک یا اینستاگرام و توییتر بسیار کارآمد هستند و کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می کنند. با اینکه لینک های شبکه های اجتماعی از نظر گوگل چندان در درجه ی اهمیت بالایی قرار ندارند اما تبلیغات در این پلتفرم ها باعث می شود ترافیک ارگانیک جذب کنید. اگر استراتژی ریماریکتینگ را برای این نوع تبلیغات هم پیاده سازی کنید بازده تبلیغات به مراتب بالاتر می رود.
  15. رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. کدام پست های آن ها بیشتر خوانده می شود و به اشتراک گذاشته می شود؟ کدام محصولات آن ها بیشتر فروش می کند؟ چگونه خبرنامه ی ایمیلی خود را گسترش می دهند؟ چه کلیدواژه هایی برای سئو استفاده می کنند؟ چه تاکتیکی برای بازاریابی محتوایی دارند؟ و چندین سوال دیگر که به شما کمک می کنند ایده های تازه ای برای سایت خود داشته باشید.
  16. شماره تلفن و اطلاعات تماس خود را روی سایت قرار دهید. برخی افراد نیاز دارند تا ابتدا با شما صحبت کنند و اعتبارسنجی کنند و سپس برای خرید تصمیم بگیرند. در حقیقت این اطلاعات تماس به آن ها اطمینان می دهد که کسب و کار شما در حال فعالیت است و می توانند به شما دسترسی داشته باشند.
  17. اگر وردپرسی هستید از MailChimp یا ActiveCampaign و یا io استفاده کنید تا خبرنامه ی اختصاصی خود را بسازید. مطالب بدردنخور ارسال نکنید و سعی کنید در نگارش متون محتوای خود خلاقیت به خرج بدهید تا اعضای خبرنامه ایمیلی شما نسبت به خواندن آن رغبت داشته باشند.
  18. ساده باشید. هر چقدر کاربران با محتوا، گرافیک و یا سایر المان های سایت شما راحت تر ارتباط برقرار کنند بهتر است. هم راحت تر به محصولات و خدمات شما دسترسی پیدا می کنند و هم راحت تر خرید می کنند. به سایت های برندهای معتبر جهان نگاه کنید تا ببینید چگونه از این سادگی به نفع سایت خود بهره می برند.

جمع بندی

اگر سئو سایت شما به مشکل خورده و یا نمی توانید آنطور که باید پیشرفت کنید از این تاکتیک های ساده اما تاثیرگذار استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید یا از مشاوره سئو توسط سئوکار استفاده نمایید. با اطمینان می توان گفت بیش از نیمی از وبسایت های جهان اغلب این تکنیک ها را نمی دانند و از آن ها استفاده نمی کنند. پس شما جزو اولین ها باشید.