۴ سال مترو را بی صاحب گذاشتند/ خطوط مترو را در شمال شهر افزایش می دهیم

به گزارش جهان صنعت نیوز: سید جعفر تشکری هاشمی ، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با «جهان صنعت» گفت: در ادوار گذشته مقرر بود در خط سه مترو تهران یک انشعاب توسعه شمالی صورت گیرد که این توسعه شمالی متوقف شد، چراکه در آن مقطع از نظر ما اولویت نداشت و اقدام به ساخت خط شش و هفت و تکمیل خط چهار مترو کردیم.

وی افزود: اما چون طبق موارد فنی باید سه راهی ساخته می‌شد این سه راهی ساخته شد تا هر زمان شرایط ایجاب کرد، توسعه شمالی را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر با اشاره به خاتمه مسیر تکمیل خط سه مترو به اطلس مال در نیاوران، عنوان کرد: اگر همان مسیر ادامه یابد ممکن است به اطلس مال ختم شود، حال ممکن است از زیر اطلس مال رد شود و اگر مانعی سر راه باشد ممکن است همچون صدها مانعی که در زمان ساخت مترو داشتیم، برای آن چاره اندیشی کنیم و به دیگر شیوه ها پروژه را ادامه دهیم.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: در این میان اما این سوال مطرح می شود که طی این چهار سال برای متروی تهران چه کردند و چرا مترو طی دوره گذشته بی صاحب بود؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا پایتخت ظرفیت توسعه بزرگراهی دارد، گفت: شبکه بزرگراهی تهران تکمیل شده است، فقط نواقصی در برخی از بزرگراهها وجود دارد که باید این نواقص تکمیل شود، اما به نظر می‌رسد در تهران به بزرگراه دیگری نیاز نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، درخصوص بزرگراه های نیمه تمام عنوان کرد: بزرگراه های ناقص از جمله بزرگراه شهید شوشتری است که باید به عنوان یک کمربندی جنوب شرق تهران را به شمال شرق تهران متصل کند؛ بخش‌هایی از این بزرگراه ساخته شده است، اما از آنجایی که به معارض خورد، طی چهار سال گذشته کاملا متوقف شد که موضوع رفع آن را در این دوره پیگیری خواهیم کرد تا این پروژه مجددا آغاز شود؛ چراکه برآنیم یکی از اولویت‌های اصلی در شبکه خود را که کمربندی جنوب شهر به شمال شهر است را تکمیل کنیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه شهید رستگار مقدم و چند بزرگراه دیگر نیز نواقصی داشتند که هنوز هم معارض‌های جزیی دارند و تکمیل آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در هفته جاری مشکلات برخی از این پروژه‌ها را از نزدیک دیدیم، گفت: موانع و معضلات پیش رو بررسی شدند و در کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر در خصوص راه‌های رفع این معضلات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در صورتی که شهرداری تهران منابع لازم را داشته باشد دو بزرگراه دیگر را در اولویت بعدی برنامه خود قرار می‌دهیم، تصریح کرد: در صورتی که منابع لحاظ شود و مشارکت منابع خصوصی را داشته باشیم، توسعه جنوبی بزرگراه یادگار امام و توسعه نیمه جنوبی بزرگراه شهید صیاد شیرازی می‌تواند در اولویت دوم مدیریت شهری قرار گیرد، اما اکنون پروژه‌های نا تمام را در اولویت گذاشته‌ایم.

تشکری هاشمی در رابطه با توسعه مترو پایتخت نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: خط شش و هفت که در دوره قبل ساخته شده بود و برخی ایستگاه نیمه تمام را در همین دوره چهارساله اخیر تکمیل کردند، در برخی از این ایستگاه‌ها قریب به ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت وجود دارد که در این دوره به تکمیل آن خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: پس از تکمیل خطوط و ایستگاه‌های نیمه کاره به دنبال مسائل ناوگان خواهیم بود و ناوگان مترو در اولویت بعدی ما است، برای خط‌های فعلی باید کسری ناوگان را دنبال کنیم و در نهایت روی ایجاد خط‌های جدید برنامه ریزی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در خصوص وصول مطالبات مدیریت شهری از دولت خصوصا در حوزه حمل و نقل، اظهار کرد: مدت زیادی نیست که دولت سیزدهم در جای خود مستقر شده است، در دولت قبل برای وصول مطالبات شهرداری از دولت تلاش بسیاری شد اما متاسفانه هیچ کمکی صورت نگرفت، با این حال حتما در این دولت این موضوع پیگیری خواهد شد و با فراهم شدن امکان پیگیری از طریق شهردار تهران و شورای شهر پیگیری خواهد شد.

اخبار برگزیده
شناسه : 214539
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا