۳۰ درصد سود بازار سرمایه متعلق به زنجیره فولاد است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «خلیفه سلطانی»  در نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد کشور به شیوه ویدئو کنفرانس، افزود: نقش فولاد در کشور روز به روز در حال پررنگ‌تر شدن است و انعکاس هنرمندانه این نقش بر عهده روابط عمومی‌های شرکت های معدنی و فولادی گذاشته شده است.   


به گفته وی، فولاد سهم اساسی در تامین تجهیزات مربوط به سلامت و جان مردم دارد، بنابراین نشان‌گر آن است که فولاد درک شور نقش پر رنگی یافته و روابط عمومی‌های زنجیره آهن و فولاد کشور یک رسالت جمعی دارند و بر اساس همین رسالت نیازمند آن هستیم که به شکل هماهنگ و متشکل‌تر در توسعه سیاست‌های ترویجی، فرهنگ‌سازی و آموزشی حوزه معدن و فولاد تمرکز شود.

خلیفه‌سلطانی تصریح کرد: نقش فولاد در کشور روز به روز در حال پررنگ تر شدن است و انعکاس هنرمندانه این نقش بر عهده روابط عمومی های شرکت های معدنی و فولادی گذاشته شده است.

وی افزود: روابط عمومی در زنجیره فولاد یک نقش ویژه دارد که فراتر از یک بنگاه است و نگاه دقیق مدیران و کارشناسان روابط عمومی است که به این موضوع عمق می‌دهد و می‌تواند جایگاه فولاد را در افکار عمومی ارتقاء دهد.

دبیر انجمن فولاد در ادامه خاطرنشان‌کرد: صنعت فولاد باید رسانه ای قوی و متشکل داشته باشد و در همین راستا نیازمند یک ارتباطات متشکل برای روابط عمومی فولاد هستیم، ضمن اینکه باید یک ساماندهی و هماهنگی در حوزه روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد شکل بگیرد تا مسائل این حوزه هماهنگ‌تر دنبال شود.

حدود ۹۰۰ میلیون دلار قرارداد در جشنواره فولاد

براساس این گزارش، «محمد سپهر» مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این نشست گفت: نمایشگاه بومی‌سازی که توسط انجمن فولاد و با حمایت سازمان ایمیدرو پارسال در برج میلاد راه اندازی شد، یکی از بهترین نمایشگاه ها و رویدادهایی بود که منجر به نتیجه شد و حدود ۹۰۰ میلیون دلار تفاهم نامه و قرارداد در این جشنواره فولاد رقم خورد.

وی افزود:حرکت مثبت که در چارچوب بومی سازی، تاب آوری و افزایش توان تأمین داخلی است باید تداوم داشته باشد و  ایمیدرو از چنین رویداد ویژه ای استقبال و حمایت خواهد کرد. 

به گفته سپهر، فولاد باید صدای مشترکی داشته باشد و جایگاه روابط عمومی ها باید بیشتر از نقش بنگاهی و درون شرکتی باشد.

وی خواستار هم افزایی روابط عمومی ها برای مدیریت چالش های مشترک شرکت های معدنی و فولادی شد و گفت: شرکت های معدنی و فولادی در حوزه مسوولیت اجتماعی مثل ابرپروژه های انتقال آب، نقش بسیار برجسته ای برعهده داشته اند.

سپهر تصریح کرد: شرکت های فولادی دغدغه مردم را دارند و در حوزه مسوولیت اجتماعی گام های بزرگی برداشته اند و روابط عمومی های این بخش نیز باید تسهیل گر باشند و ظرفیت بسیار خوبی که از آن برخوردارند برای اطلاع رسانی اثربخش و ایجاد آرامش در بازار فولاد بکار گیرند.

امروز فولادسازان کشور جایگاه دهم جهانی را کسب کرده اند و در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۵ میلیون تن شمش فولاد تولید داشتند و در افق ۱۴۰۴ با دستیابی به ۵۵ میلیون تن ظرفیت، انتظار می رود به جایگاه هفتم جهان برسیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 174048
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا