۲۱ درصد مطالبات کلزاکاران هنوز پرداخت نشده است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ، گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار تن دانه کلزا به ارزش ۱۰,۸۹۰ میلیارد ریال تحویل شرکت بازرگانی دولتی شده که تا ۱۸ خرداد ماه ۸,۶۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۷۹ درصد بهای محصول پرداخت شده است.

جواد وفابخش اضافه کرد: در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی در حد توان همراهی و همکاری لازم را با مسئول خرید تضمینی گندم و کلزا (وزارت صنعت و معدن و تجارت) به عمل آورده است.

وفابخش با بیان این که برداشت گندم از اواسط فروردین ماه جاری از استان‌های با اقلیم گرم آغاز و اکنون عمدتاً در اقلیم معتدل و سرد در حال انجام است، افزود: تاکنون نزدیک به ۴۵ درصد اراضی گندم برداشت شده و این عملیات تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ ۱۴ تیر ماه جمعاً ۴.۵۲ میلیون تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان تحویل سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی شده است.

وفابخش با اشاره به این که از این مقدار مبلغ ۹۹,۹۳۰ میلیارد ریال (معادل ۸۷.۵ درصد) پرداخت شده است، افزود: مقدار خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین تاریخ ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 119451
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا