گلایه‌های سیاسی را کنار بگذاریم و کرونا را مهار کنیم

سیدحسین نقوی‌حسینی * قرار است از امروز محدودیت‌های کرونایی در اکثر استان‌های کشور که همان استان‌های قرمز هستند اجرایی شود. ولی برخی افراد سعی در سیاسی کردن برخی طرح‌ها دارند در حالی که الان زمان گلایه‌های سیاسی و انتقاداتی که دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند، نیست. با وجود تمهیدات زیادی که برای مبارزه با کرونا طراحی شده است، همچنان تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بالا می‌رود و این نشان می‌دهد باید اقدام ملی برای کنترل آن انجام شود. همه باید دست به دست هم دهیم تا هر چه بهتر بتوانیم مانع از شیوع ویروس کرونا و تشدید مرگ و میر ناشی از این بیماری شویم.

ویروس کرونا جناحی و سیاسی و حزبی و دسته‌ای عمل نمی‌کند. جان همه مردم و جریانات سیاسی را تهدید می‌کند و همه در خطر هستیم بنابراین کنترل آن نیازمند عزم جدی و ملی است.

فروردین‌ماه سال جاری تاکید داشتم که دولت یک ماه کل کشور را قرنطینه کند و همه دستگاه‌ها برای مهار آن کمک کنند. در غیر این صورت عواقب بدی را خواهیم داشت. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تلفات زیادی روی دست‌مان ماند. به همین دلیل ضروری است که همه دستگاه‌های حاکمیت اعم از دولت، مجلس، قوه‌قضاییه، سپاه، بسیج و ارتش به کمک مردم، با رعایت مناسب محدودیت‌های ایجادشده باعث قطع زنجیره انتقال کرونا شوند یعنی هم مردم و هم حاکمیت دست به دست هم دهند و به صورت متحد این کار بزرگ را انجام دهند.

حفظ جان و سلامت مردم نباید دستمایه بازی و تنش‌های سیاسی میان بهارستان و پاستور شود. همه باید دست به دست هم دهند و این خطر را کنترل کنند. در حال حاضر قرارگاهی با دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا تشکیل شده و در این باره تصمیم می‌گیرند و همه موظف به اجرای این تصمیمات هستند. باید کادر پزشکی و درمانی مورد حمایت قرار گیرند و در حوزه فرهنگی با مردم صحبت شود. این خیلی بد است که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنیم که برخی اعتقادی به کرونا ندارند و هنوز آن را جدی نگرفته‌اند.

این خیلی بد است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. همه باید کمک کنند و منهای رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰، رقابت‌های سیاسی، مذاکرات، برجام و همه موارد دیگر باید دست به دست هم دهیم تا به معنای واقعی بتوانیم کرونا را شکست دهیم و مانع از انتقال بیشتر ویروس کرونا به استان‌های نارنجی و زرد شویم.

متاسفانه برخی در این شرایط به دنبال گلایه‌‌های سیاسی هستند و هنوز به حجم عظیم اتفاقی که در حال وقوع است پی نبرده‌اند در حالی که باید سلامت و جان مردم بر هر منافع سیاسی و جناحی ترجیح داده شود.

معتقدم برخلاف تبلیغاتی که رسانه‌های معاند و ضد  انقلاب انجام می‌دهند در کشور ما وزارت بهداشت و به ویژه وزیر زحمتکش بهداشت و درمان در مقابله با کرونا برنامه‌ریزی و خدمات زیادی داشته‌اند. اگر این برنامه‌ریزی و تلاش‌ها نبود معلوم نیست چه خسارت جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌شد. زحمات زیادی کشیده شده است ولی نیازمند همراهی بیشتر است. در این شرایط نباید بگوییم دولت هفت سال پیش باید این کارها را انجام می‌داد و مجالس گذشته باید فلان اقدامات را انجام می‌دادند و ندادند یا بگوییم همه مشکلات تقصیر بهارستان است یا مقصر پاستور است یا فلان و بهمان.

 بنابراین برای مبارزه با کرونا زمانی برای این گلایه‌‌ها و حرف‌ها نیست و همه باید همراهی و کمک کنند. نیروهای مقاومت بسیج که همیشه در صحنه هستند، نیروهای سپاه و ارتش و همه نیروهای دولتی، فرمانداران، استانداران، دهیاران و … باید همه توان خود را به میدان بیاورند و کمک کنند تا سد محکمی در مقابله با شیوع بیشتر کرونا ایجاد کنیم و به معنای واقعی کرونا را شکست دهیم و مانع از انتقال بیشتر و مرگ و میر ناشی از آن شویم.

* سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 153859
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا