کرونا اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز: بیانیه صندوق بین المللی پول در مورد تاثیر ویروس کرونا بر رشد اقتصادی در حالی عنوان می‌شود که وزرای مالی کشورهای گروه ۲۰ در ریاض پایتخت عربستان گردهم آمده‌اند تا در مورد روش های مهار تأثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را به بحث و گفت و گو بپردازند.  


“کریستالینا جورجیوا” رییس صندوق بین المللی پول بعد از نشست دو روزه نشست گروه ۲۰ گفت: رشد جهانی بعد از بازگشت متوسط در سال جاری به ۳.۳ درصد رسید که این رقم در سال گذشته ۲.۹ درصد بوده‌است.  

جورجیوا با اشاره به روند آهسته بازگشت رشد اقتصادی به وضعیت عادی گفت: روند بازگشت بسیار شکننده است.  

وی در بیانیه‌ای افزود: ویروس کرونا فعالیت اقتصادی چین را مختل کرده و می‌تواند روند بهبود رشد جهانی را نیز در معرض خطر قرار دهد.  

جورجیوا تاکید کرد که شیوع ویروس کرونا می‌تواند رشد اقتصادی چین را به ۵.۶  درصد برساند که این میزان که چهاردهم درصد (۰.۴) پایین‌تر از چشم‌انداز رشد اقتصادی چین در ژانویه (دی-بهمن) است.  

طبق آخرین اخبار رسمی تا روز یکشنبه در مجموع ۷۸ هزار و ۷۲۴ نفر در سطح جهان مبتلا به ویروس کرونا شدند  که ۷۶ هزار و ۹۳۶ نفرشان در چین هستند.  

از این مجموع ۲ هزار و ۴۶۲ نفر فوت کرده‌اند که دو هزار و ۴۴۲ نفر آن چینی هستند.  کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که ۲۳ هزار و ۹۲ نفر از مبتلایان درمان شده‌اند.  

 

اقتصاد کلان
شناسه : 90683
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا