پاداش ۳ میلیارد تومانی معرفی‌کنندگان مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از  پایگاه شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، وزارت نیرو به گزارش های مردمی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز شوند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش ارائه می دهد و در صورتی که مرکز غیرمجاز در یکی از نهادهای دولتی و یا نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند باشد، مبلغ پاداش دو برابر شده و سقف آن به ۲۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.


براین اساس تاکنون نزدیک به ۳ میلیارد تومان به عنوان پاداش به عاملان شناسایی مردمی پرداخت شده است.

جمع بندی گزارش های ارسالی نشانگر آن است، استفاده غیرقانونی از تعرفه برق خانگی و یا از طریق انشعاب مستقیم (برق دزدی) برای استخراج رمزارز به ترتیب  از ۶ و ۵ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۱۲ و ۱۰ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

ارائه این آمار از آن جهت نگران کننده است که افزایش استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج رمزارز در خانه ها و یا به صورت انشعاب پشت کنتور احتمال آسیب رساندن به دستگاه های الکتریکی همسایگان (شامل یخچال، کولر، تلویزیون و …) را به شدت افزایش می دهد.

گزارش ذکر شده همچنین بیانگر افزایش سهم گزارش های مردمی در شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز از ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۹ به حدود ۲۰ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ است.

 هموطنان می توانند گزارش شناسایی خود را از طریق سامانه توانیر به آدرس  https://tavanir.org.ir/samaat، سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به دفتر حراست شرکت های توزیع نیروی برق ثبت کنند.

از آنجایی که ملاحظات مربوط به حفظ محرمانگی هویت عاملان  شناسایی برای شرکت های برق ضروری است، از این رو همه مکاتبه های مربوط به پیگیری گزارش ها به صورت محرمانه انجام می شود و بنابراین فرآیند بررسی گزارش ها بیشتر از حالت عادی است و هموطنان می بایست تا اعلام نتیجه نهایی از طرف شرکت های برق صبور بوده و از ثبت کردن گزارش های تکراری حتما خودداری کنند.

تاکنون ۵هزار و ۳۸۰ مرکز با تعداد ۲۱۷ هزار و ۳۵۶ دستگاه به ظرفیت ۶۱۳ هزار و ۷۱۵ کیلووات در کشور کشف و جمع آوری شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 215559
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا