نمایندگان به فکر خودشان و دوستانشان نباشند

به گزارش جهان صنعت نیوز: آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان در مراسم افتتاحیه به موضوعاتی از جمله انتخابات و میزان مشارکت در آن پرداخت. وی میزان مشارکت در انتخابات مجلس که طبق آمار رکورد کمترین میزان مشارکت در ادوار گذشته را دارد، خوب ارزیابی کرد و گفت: مردم آزادانه نمایندگان خودشان را که نیروهای انقلابی نیز هستند، انتخاب کردند. بنابراین نمایندگان حق این مردم را ادا کنند و به فکر خودشان و جریانات سیاسی و دوستانشان نباشند.

جنتی با تاکید بر اینکه نمایندگان به مردمی خدمت کنند که آنها را انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد:  در خدمتگزاری به مردم اولویت‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل فرعی و دست دوم نپردازند.

وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: نمایندگان از قدرت خود به نفع نظام، انقلاب و مردم استفاده کنند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: قانون اساسی شرایط رییس‌جمهوری را مدیر، مدبر و باتقوا عنوان کرده که باید به این شرایط اهمیت داد. شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها بیش از همه باید به تقوای کاندیداها توجه کند.

آمریکا رو به افول و ما رو به صعود

وی در بخش دیگری از سخنانش به فشار حداکثری آمریکا به ایران اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر حرکت‌های خوبی برای مقابله با اقدامات آمریکا انجام شد. آمریکایی‌ها جرات نکردند به حمله ایران به عین‌الاسد و انهدام پهپاد آمریکایی جواب بدهند.

جنتی تصریح کرد: ترامپ با گفتار و رفتارش حیثیت آمریکا را برد و حتی قوانین کشورش را زیرپا گذاشت و نشان داد که آنها، به هیچ چیز پایبند نیستند.

رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه آمریکا رو به افول و سقوط است و ما رو به صعود هستیم و آینده از آن ماست، گفت: قدرت ما ناشی از قدرت خداست و ضعف آمریکا بیش از حد تصور ماست. امروز آنها به جان هم افتاده‌اند.

ترسیم خطوط قرمز

در پایان نشست دیروز، مجلس خبرگان رهبری طی بیانیه‌ای تاکید کرد: مذاکره مجدد با آمریکا بر سر مسائل توافق شده خط قرمز نظام بوده و مسائل دفاعی و موشکی نیز غیر قابل مذاکره هستند.

در بخشی از این بیانیه ضمن اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید شد:  «به کارگیری شیوه‌های صحیح و منطقی در معرفی و تبلیغ کاندیداها و پرهیز از سیاه‌نمایی، روش‌های غیرشرعی و رعایت اخلاق از شرایط ضروری یک انتخابات شایسته و در طراز نظام اسلامی است و در چنین فضایی، امکان تشخیص اصلح فراهم می‌آید. اقدام هوشمندانه ملت ایران در انتخابات ۱۴۰۰ تضمین‌کننده آینده روشن و تحقق پیشرفت و عدالت خواهد بود.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 173598
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا