نمایندگان انگیزه‌ای برای ورود به موضوع کرونا ندارند

به گزارش جهان صنعت نیوز: در پی مرگ دو نفر براثر ابتلا به کرونا در شهر قم موضوع قرنطینه  این شهر مطرح شد و دولت تصمیم‌گیری در این مورد را به وزارت بهداشت و درمان واگذار کرد موضوعی که با مخالفت عمده مسولان مواجه شد  به گونه ایکه  مسئولان استانی با عنوان اینکه  قم به لحاظ جغرافیایی در نقطه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرارگرفته و یک نقطه زیارتی و یک جهان شهر به شمار می‌آید، مخالفت خود را با قرنطینه این شهر اعلام کردند  و راهکارهای جایگزین را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مطرح کردند حال فارغ از اینکه وزارت بهداشت به صورت مکرر روش های جلوگیری از بیماری و رعایت مسایل بهداشتی را گوشزد می کند و اقدامات گسترده ای نیز همچون تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز تفریحی و آموزشی را در دستور کار قرار داده اما به اعتقاد اکثر کارشناسان قرنطینه شهر قم به عنوان نقطه آغاز بیماری و هم اکنون با اضافه شدن شهر تهران علاوه بر کاهش هزینه های درمانی جو روانی و نگرانی های اجتماعی را نیز به شدعت کاهش می داد. حال این موضوع مطرح است آیا در چنین شرایطی امکان ورود مجلس به الزام دولت برای اجرای قرنطینه امکان پذیر  است .

اگرچه که به نظر می رسد علی رغم اهر‌م‌هایی که نمایندگان مجلس برای الزام دولت به انجام این کار دارند نگرانی از برخورد نهادهای امنیتی و سرخوردگی از نتایج انتخابات و ردصلاحیت های گسترده باعث خودداری از اقدام نمایندگان مجلس در این خصوص شده است. در این رابطه سهیلا جلودرا زاده نماینده مجلس دهم به جهان صنعت نیوز گفت :اگر قم را قرنطینه نکنند کل کشور در خطر تهدید ابتلا به این ویروس قرار می گیرند ، مسئولانی که می‌گویند قرنطینه فایده‌ای ندارد پاسخ بدهند آیا قرنطینه‌ای که باعث افزایش سلامتی مردم شود بهتر است یا عدم قرنطینه که باعث شیوع بیماری و ایجاد فضای روانی و هراس در مردم می‌شود.

جلودار زاده در تشریح این موضوع  بیان کرد: اگر قم را قرنطینه نکنند کشورهای همسایه ایران را قرنطینه می کنند و این موضوع تبعات بیشتری برای کشور خواهد داشت. در حال حاضر مشکل کشوری شده و مدیریت آن از توان دولت خارج است ،مدارس و تمام مکان‌های عمومی باید تعطیل شوند و اقدامات پیش‌گیرنده در این خصوی اجرا شود.

وی افزود:دولت باید واقعیت‌ها را ببیند و از هر جا اشتباه کرده برگردد و در مسیر درست حرکت کند و نگذارد فشارهای نهادهای امنیتی با جان و سلامتی مردم بازی کند، دولت باید عقلانیت را جایگزین مدیریت خرافه‌ای و احساساتی کند.استراتژیک بودن شهر قم باعث می شود تا اهمیت قرنطینه کردن آن بیشتر شود چرا که باعث آلوده شدن شهرهای زیادی می‌شود.

وی با انتقاد به فضای شفاف رسانه‌ای افزود: دولت موظف است اخبار و آمار و اطلاعات را از طریق رسانه‌ها به طور شفاف منتشر کنند تا از کانالهای غیر رسمی منتشر نشود و باعث ایجاداسترس و هراس نشود. اخباری که از آن سوی مرزها باعث ایجاد ناامنی می‌شود کنترل وضعیت بحران داخل کشور را سخت‌تر می‌کند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 91122
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا