مبلغ عوارض آزادراه تهران – شمال تعیین شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این نرخ از امروز برای اجرا به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد.پیش تر «امیرمحمود غفاری» معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود برای ساخت آزادراه تهران – شمال ۱۰ برابر آزادراه‌های معمولی هزینه شده است و نمی‌شود از سرمایه‌گذار که بخش غیر دولتی است درخواست داشت تا بیشتر از حد معقول تخفیف دهد.


با این حال دولت تلاش کرد با فرمول‌های پیشنهادی خود و بدون لطمه به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار که در این پروژه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است، از طریق افزایش طول دوره بازگشت سرمایه، رقم نهایی را با تخفیف تعیین کند.

قطعه یک آزادراه تهران- شمال بعد از ۲۴ سال، بهمن امسال به بهره‌برداری آزمایشی رسید و قرار است فردا (سه‌شنبه، ششم اسفندماه) به صورت رسمی افتتاح شود.

طول قطعه یک آزادراه تهران – شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفه‌جویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روزهای عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو می‌شود.

ارزش فعلی آزادراه تهران- شمال  ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 90816
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا