صادرات سالیانه ۳۰۰ میلیون دلاری لوازم‌خانگی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از سازمان توسعه تجارت ایران، «فرزاد پیلتن» با اشاره به برگزاری میز کالا – کشوری عراق با رویکرد راهکارهای توسعه صادرات لوازم‌خانگی به این کشور، تصریح‌کرد: در این جلسه پس از مرور وضعیت تولید و صادرات لوازم‌خانگی ایران و همچنین عراق، ویژگی‌های بازار این محصولات در عراق بررسی شد.


وی افزود: مهمترین مشکلات صادرات لوازم‌خانگی ایران به عراق حضور رقبای قوی از نظر کیفیت و قیمت و همچنین استانداردهای مصرف انرژی در حوزه لوازم‌خانگی با اندازه بزرگ و متوسط و ضعف در بازاریابی لوازم‌خانگی در سایز متوسط عنوان شد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان‌کرد: در این جلسه مقرر شد به‌منظور توسعه صادرات محصولات با محوریت انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران، جلسات پیگیری و تدوین برنامه صادرات به عراق و بررسی راهکارهای مناسب و ارائه شده در جلسه در سه بخش لوازم‌خانگی با اندازه بزرگ، متوسط و کوچک برگزار شود.

پیلتن اضافه‌کرد: تغییر شیوه ورود به بازار با رویکردهای میان و بلندمدت، استفاده از ظرفیت مرکز تجاری ایران در سلیمانیه و فروشگاه اتکا و سایر شرکت‌های زنجیره‌ای در عراق، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد ایران و عراق و شرکت‌های چندملیتی برای تولید مشترک، تسریع در ایجاد شرکت مدیریت صادرات لوازم‌خانگی، استفاده از ظرفیت رایزنی بازرگانی در زمینه شناسایی شرکای تجاری و توجه دقیق‌تر به سلیقه‌های مصرف‌کنندگان عراقی، از جمله مهمترین راهکارهای توسعه صادرات محصولات مذکور به عراق برشمرده شد.

وی خاطرنشان‌کرد: صادرات لوازم‌خانگی ایران به جهان سالیانه نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار است که عمده آن به عراق و افغانستان انجام می‌شود.

این مسوول ادامه‌داد: کولر آبی، آبگرمکن، چینی‌آلات و لوازم شیشه‌ای، از جمله مهمترین محصولات صادراتی ایران به عراق است.

این نشست با حضور رایزن بازرگانی ایران در عراق، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، نمایندگان انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران، نمایندگان وزارت امور خارجه‌، دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران، مسوولان میز عراق دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و برخی شرکت‌های صادرکننده لوازم‌خانگی برگزار شد.

بر اساس آخرین آمار گمرک، مجموع تجارت خارجی ایران در پنج ماهه نخست امسال‌ به ۵۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۳۴ میلیارد دلار رسید که با تراز یک میلیارد دلاری مثبت، سهم صادرات ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلار و سهم واردات ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلار بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 216331
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا