شرکت‌های هواپیمایی فعال برای دریافت وام کرونایی به بانک معرفی می‌شوند

 

به گزارش جهان صنعت نیوز:  رضا جعفرزاده روز جمعه در خصوص آخرین وضعیت تخصیص بسته حمایتی دولت به بخش حمل و نقل، اظهارداشت: این وام سهم آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا پروازهای آنها متوقف شده است و مشمول ضررهای مالی شده‌اند.


وی در خصوص چرایی تاخیر در معرفی ایرلاین‌ها به بانک‌های عامل نیز گفت: درحال تدارک مقدمات بودیم، ابتدا باید سازمان هواپیمایی میزان خسارت به شرکت‌های هواپیمایی را به وزارت راه اعلام می‌کرد که این کار انجام شد و وزارتخانه راه و شهرسازی نیز باید موافقت دولت برای دریافت این سهم مالی را اخذ می‌کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: اکنون دولت اعتبار مشخصی برای بخش حمل‌و نقل هوایی در نظر گرفته است و به مرحله معرفی شرکت های هواپیمایی فعال به بانک رسیده تا خسارت‌های کرونایی به ایرلاین‌ها جبران شود.

جعفرزاده در این گفت و گو توضیحی نداد که نحوه‌ انتخاب و معرفی ایرلاین‌ها به بانک‌ها چگونه است.

وی همچنین بدون ذکر نام ایرلاین هایی که مشمول دریافت بسته حمایتی می شوند، درباره زمان واریز این وام پیش‌بینی کرد که به زودی به حساب شرکت‌های هواپیمایی واریز خواهد شد.

 از بسته حمایتی ۸ هزار میلیاردی به بخش حمل‌و نقل که فروردین ماه امسال به تصویب هیات دولت رسید، خرداد ماه امسال بخشی از آن به شرکت‌های حمل و نقل ریلی تعلق می‌گیرد، نزدیک ۳ میلیارد آن نیز قرار است به بخش هوایی اختصاص یابد اما هنوز رقم دقیق اختصاص یافته به شرکت‌های هواپیمایی متضرر اعلام نشده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 110555
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا