روند کلی شیوع کرونا در کشور نزولی است/۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش جهان صنعت نیوز:علیرضا رییسی روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با رییس جمهوری برگزار شد، گفت:‌ به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه داریم که سلامت مردم به ویژه بیماری کرونا را سیاسی نکرده و به متخصصان امر بسپارند.

وی افزود: این امر در حیطه وظایف وزارت بهداشت است و هرگونه سوء استفاده از آن به ضرر سلامت جامعه است.

رییسی با تقدیر از رعایت دستورالعمل‌ها در برگزاری مناظرات انتخاباتیدتصریح کرد: نامزدها و طرفداران آنها، بر حفظ و رعایت این دستورالعمل‌ها تاکید کنند تا انتخابات پیش رو با سلامتی مردم برگزار شود.

۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند که از این تعداد ۱۲ شهر در استان‌های جنوبی است.

وی با بیان اینکه شهر پاوه در استان کرمانشاه، شهرهای نیک‌شهر، ایرانشهر و چابهار در استان سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، تصریح کرد: شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، قشم، بستک، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، رودان و میناب نیز قرمز و با روند صعودی مواجه هستند.

رییسی ادامه داد: ۲۰۸ شهر کشور در وضعیت نارنجی و بقیه شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان روند صعودی و بقیه استان‌ها روند نزولی دارند.

انجام ۳۰۰ هزار نظارت بر آزمون‌های آموزش و پرورش 

رییسی گفت: تعداد ۳۰۰ هزار بازدید نظارتی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل و نحوه برگزاری آزمون های پایه نهم و دوازدهم انجام شده است.

وی افزود: در اکثر حوزه‌های امتحانی، دانش‌آموزان و مسوولان برگزاری آزمون تمامی دستورالعمل‌ها را به خوبی رعایت کردند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در رعایت دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا در محل‌های آزمون با آمار ۹۰ درصدی مواجه هستیم.

پایان تزریق دوز دوم واکسیناسیون تا پایان هفته 

رییسی گفت: فاز اول واکسیناسیون به اتمام رسیده و به همه کادر درمان، افراد بالای ۷۰ سال و برخی افراد دارای بیماری زمینه ای واکسن تزریق شده است.

وی افزود: بدعهدی ارسال واکسن به کشور باعث شد محموله سه میلیون دوز واکسن به ایران نرسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از صدور مجوز اضطراری برای واکسن ایرانی خبرداد و تصریح کرد: نتیجه آزمایش فاز دوم واکسن ایرانی تا فردا اعلام می‌شود و امیدواریم این واکسن موفق به اخذ گواهی لازم شود.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون گروه‌های سنی تا تیر ماه ادامه دارد و امیدواریم وقفه‌ای ایجاد نشود.

رییسی تاکید کرد: با زیرساخت‌های تولید واکسن در کشور، همه گروه‌های هدف تا پایان سال دوز اول واکسن را دریافت می‌کنند.

هفتاد و دومین ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهور روز شنبه برگزار شد و نوع مدیریت و دستاوردهای کنترل موج چهارم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 195977
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا