رشد ۱۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:   نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت «اقتدار۴۰»که این روزها در محل باغ موزه دفاع مقدس درحال برگزاری است علاوه بر حضور بخش‌های مختلف نظامی که نقش آفرین اصلی این میدان بودند شاهدحضور برخی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها هم هست که در آن دوران پر افتخار توانستند با اقدام‌های خود گام مثبتی هم در آن دوران و هم در اعتلای کشور بردارند.

وزارت نیرو در این میان یکی از وزارتخانه‌هایی است که اقدام‌های آن هم در دوران دفاع موثر بود و هم توانایی‌هایی که ایجاد کرد اکنون به پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشورمان کمک حال است.

یکی از بخش‌های زیرمجموعه این وزارتخانه شرکت تولید نیروی برق حرارتی است که وظیفه احداث نیروگاه‌های برق حرارتی را برای تولید برق مطمئن و پایدار بر عهده دارد.

روند احداث و ایجاد ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و در دوران دفاع مقدس و با وجود همه سختی های آن دوران پیگیری شد.

شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران در نمایشگاه اقتدار۴۰ دستاوردهای خود را در معرض دیدعموم قرار داده است.

در بخشی از این دستاوردها اعلام شده که تعداد واحد نیروگاه‌های حرارتی در ابتدای انقلاب ۱۲۶ واحد نیروگاهی درقالب ۲۰نیروگاه حرارتی  بوده که اکنون و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس این عدد به ۵۷۹ واحد نیروگاهی در قالب ۱۲۹ نیروگاه حرارتی رسیده است.

براساس گزارش منتشره که مورد بررسی قرار گرفت قدرت سرانه نیروگاه حرارتی در ابتدای انقلاب ۱۹۴ مگاوات بود و اکنون به بیش از یک هزار وات افزایش یافته است.

سهم تولید برق حرارتی در ابتدای انقلاب ۷۲درصد بود که اکنون و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به بیش از ۹۰درصد رسیده است.

روند ایجاد ظرفیت نیروگاه حرارتی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به گونه ای است که اکنون بیش از ۹۵درصد تجهیزات نیروگاهی در کشور توسط متخصصان داخلی ساخته می شوند و این درحالی است که صنعت نیروگاهی ایران در قبل از انقلاب اسلامی به طور کامل به کشورهای خارجی وابسته بود که نشان از توانایی این صنعت در دوران دفاع مقدس است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در نمایشگاه “اقتدار ۴۰” گفت: وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس، آب و برق مورد نیاز مناطق صعب العبور را تامین و ۵۳۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.

«رضا انجم شعاع» که در نمایشگاه ملی دفاع مقدس حضوریافت ادامه داد: همکاران ما در صنعت آب و برق کشور در دوران دفاع مقدس به خصوص در حوزه مهندسی جنگ نقش بسیار مهمی در کنار سایر رزمنده ها ایفا کردند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در تامین آب و برق بیمارستان ها، مناطق صعب العبور، شهرها و روستاهای مناطق جنگ زده یا دیده‌بان‌هایی که به آب و برق نیاز داشتند، نقش مهمی داشت. 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 141559
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا