رشد کاذب ۳.۸ درصدی مسکن

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بررسی ها از بازار مسکن نشان می دهد که همزان با نوسانات نرخ ارز قیمت ها در بازار مسکن نیز با رشد ۳.۸ درصدی مواجه بوده است  به گونه ای که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به ۱۴ میلیون تومان رسده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۳ درصدی را تجربه کرده است.

کارشناسان این حوزه معتقد هستند که این نرخ کاذب و یک جو روانی ایجاد شده از سوی سوداگران است اما این در حالی است که مراجع رسمی همچون وزارت راه و مسکن و شهرسازی این نرخ را اعلام کرده اند و این موضوع بر روی بازار تاثیرات مخربی بر جا گذاشته و همچنان باعث رشد قیمت مسکن شده است.

تداوم رکود در بازار

در همین خصوص یک کارشناس بازار مسکن به «جهان صنعت نیوز» گفت : افزایش قیمت در این حوزه واقعیت ندارد.

افشین پروین پور افزود:در حال حاضر مالکان به دلیل نبود متقاضی برای فروش و نقد کردن ملک خود حاضر به کاهش ۴۰ درصدی هستند.

وی تاکید کرد : رونق از بازار مسکن خارج شده است و این نرخ افزایشی صحت ندارد.

این کارشناس مسکن در رابطه با اعلام این نرخ از سوی مراجع رسمی گفت: مراجع رسمی گاهی با سوداگران به همکاری می پردازند. به گونه ای که برخی افراد شایعاتی را در بازار پخش کرده و این مسئله تبدیل به اعلام رسمی مراجع ذی ربط می شود و تاثیر خود را در محاسبات رهن و اجاره و… میگذارد.

پروین پور بررسی خود را از آینده این بازار و به تعادل رسیدن قیمت مسکن گفت :با نظارت مجلس منتخب آینده و اجرای قوانین صحیح در بازار زمین و مسکن ، نظارت و بازداری از سوداگران این حوزه بتوانند بازار مسکن را از حالت بی حساب و کتاب خارج کنند.

وی در ادامه اضهار کرد:با توجه به این شرایط می توانیم آرامش از دست رفته در این بازار را برگردانده  و سر و سامانی به قیمت ها بدهیم و این شکاف ایجاد شده بین عرضه و تقاضا را از بین ببریم.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 91207
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا