دلار ۱۳۳۰ تومان و سکه ۷۴۵ هزار تومان گران شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این هفته نیز قیمت تمام ارزها افزایش یافت. دلار در روز پنج‌شنبه این هفته نسبت به هفته گذشته، ۱۳۳۰ تومان گران شد تا معاملات این هفته با قیمت ۱۵۷۵۰ تومان به پایان برسد. این در حالی است که در اواسط هفته  دلار به قیمت ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان هم رسیده بود. 


قیمت یورو نیز در هفته گذشته، ۱۵۴۷ تومان افزایش یافت و در آخرین روز معاملات این هفته، قیمت هر یورو به ۱۶ هزار و ۴۹۴ تومان رسید. 

در بازار سایر ارزها نیز، درام ارمنستان ۳۳ تومان، درهم امارات ۴ هزار و ۳۱۱ تومان، لاری گرجستان ۵ هزار و ۶۱۱ تومان، لیر ترکیه ۲ هزار و ۵۵۵ تومان، دلار کانادا ۱۱ هزار و ۸۳۳ تومان، دلار استرالیا ۱۰ هزار و ۳۶۷ تومان، فرانک سوئیس ۱۶ هزار و ۳۹۹ تومان، روبل روسیه ۲۴۹ تومان، بات تایلند ۵۱۱ تومان و رینگیت مالزی ۳ هزار و ۷۵۷ تومان نرخ گذاری شدند.

سکه در کانال ۶ میلیون تومانی 

سکه هفته گذشته را با قیمت۵ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان به پایان رساند. اما این هفته با ۷۴۵ هزار تومان افزایش قیمت به ارزش ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. 

نیم‌سکه با ۲۷۵ هزار تومان افزایش، به قیمت سه میلیون و ۶۵ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با ۱۶۵ هزار تومان افزایش قیمت، یک میلیون و ۸۵۵ هزار تومان شد. 

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز این هفته کار خود را با قیمت ۶۲۰ هزار تومان پایان داد. به این ترتیب قیمت هر گرم طلا نسبت به هفته گذشته، ۷۲ هزار تومان گران شد. در روزهای میانی هفته، قیمت طلا به گرمی ۶۳۵ هزار تومان نیز رسیده بود. 

افزایش قیمت طلا در بازار ایران، متاثر از افزایش قیمت اونس طلا در بازار جهانی است. این هفته ارزش هر اونس طلا، رکورد ۷ ساله خود را شکست و از ۱۶۵۰ دلار فراتر رفت. 

طلا به مثابه پناهگاه امن سرمایه‌گذاری در زمان بحران به حساب می‌آید و به همین دلیل افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران باعث افزایش قیمت آن می‌شود. 

رشد ۴۵.۶ هزار واحدی شاخص بورس 

این هفته بورس نیز رشد بالایی را تجربه کرد و به کانال ۵۲۴ هزار واحدی وارد شد. در پنج روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس ۴۵ هزار و ۶۴۰ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) با عدد ۴۷۸ هزار و ۷۵۴ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (هفتم اسفند ماه) به عدد ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۵۷۹ هزار و ۶۷۴ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۶۵۵ هزار و ۳۴۴ واحد رسید و افزایش ۷۵ هزار و ۶۷۰ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۱۰۳ هزار و ۷۵۷ واحد به عدد ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 91429
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا